Інформація ГУ ДПС у Львівській області

Дата: 27.05.2025 16:19
Кількість переглядів: 24

Передумав бути «спрощенцем»: чи можна відкликати заяву?

Суб’єкти господарювання, які хочуть працювати за спрощеною системою
оподаткування (тобто сплачувати єдиний податок), мають дотриматися певного
порядку, встановленого Податковим кодексом України.
Щоб обрати або перейти на спрощену систему, потрібно подати заяву до
податкової служби за місцем своєї реєстрації. Це можна зробити одним із трьох
способів:
- особисто або через довірену особу;
- надіслати поштою (рекомендованим листом із повідомленням про вручення);
- подати в електронній формі через онлайн-сервіси, дотримуючись законів про
електронні документи та електронну ідентифікацію.
Таку заяву можна подати і під час державної реєстрації юрособи або
підприємця. У такому разі вся інформація автоматично передається в ДПС
через держреєстратора – окремо до податкової служби звертатися не потрібно.
Якщо фізична особа – підприємець хоче працювати на 1-й або 2-й групі
єдиного податку, вона повинна подати заяву до кінця місяця, в якому її було
зареєстровано. У такому випадку вона вважається платником єдиного податку з
першого числа наступного місяця.
Якщо ж підприємець хоче обрати 3-тю групу без ПДВ, то йому потрібно подати
заяву протягом 10 днів з моменту реєстрації. У цьому випадку він стає
платником єдиного податку з дати реєстрації.
Що стосується електронних резидентів (е-резидентів), які реєструються як
ФОП, то вони автоматично вважаються платниками єдиного податку з дня
реєстрації, без необхідності подавати додаткову заяву.
Якщо підприємець або юридична особа вже працює на загальній системі
оподаткування, але хоче перейти на спрощену, то така заява подається не
пізніше ніж за 15 днів до початку наступного кварталу. Змінити систему можна
лише один раз на рік.
Якщо підприємець вирішить відмовитися від спрощеної системи, він повинен
подати заяву не пізніше ніж за 10 днів до початку нового кварталу або року.
Крім того, платник може добровільно відмовитися від спрощеної системи, якщо
планує перейти на іншу систему оподаткування. У такому разі він подає заяву
після закінчення звітного кварталу, і перехід відбувається з першого числа
наступного місяця.
Важливо знати, що подану заяву про перехід на спрощену систему відкликати
не можна. Реєстрація платника єдиного податку проводиться протягом двох
робочих днів, тож перед поданням варто добре зважити рішення.

 

Як уникнути податкових боргів мобілізованим підприємцям – на

«гарячій лінії»

У Самбірській ДПІ ГУ ДПС у Львівській області Михайло Білий провів
«гарячу лінію» з питань податкового законодавства. Особливу увагу під час
спілкування податківець приділив питанням, що стосуються мобілізованих
фізичних осіб – підприємців.
Як пояснив посадовець, для звільнення від сплати податків на період
проходження військової служби, мобілізований ФОП повинен звернутися до
податкової за місцем реєстрації із пакетом документів. Зокрема, необхідно
подати заяву про звільнення від сплати податків та копію військового квитка
або іншого документа, що підтверджує призов на службу за мобілізацією.
Підприємці також можуть бути звільнені від відповідальності за несвоєчасну
сплату податків або неподання звітності. Проте важливо враховувати, що
податкова служба не має автоматичного механізму зупинення нарахування
податкових зобов’язань. Якщо ФОП не повідомив про мобілізацію або не подав
заяву про припинення діяльності, податкові зобов’язання продовжують
нараховуватися, зокрема, єдиний податок та військовий збір для платників
спрощеної системи.
У разі, якщо підприємець знає про майбутню мобілізацію, йому
рекомендується заздалегідь подати заяву про припинення підприємницької
діяльності. Якщо ж особа вже мобілізована, подати документи до податкової
можна через довірену особу або адвоката.
Своєчасне інформування податкових органів дозволяє уникнути накопичення
боргів та забезпечує дотримання вимог чинного законодавства.
Усі додзвонювачі, які зверталися на «гарячу лінію», отримали вичерпні та
обґрунтовані відповіді на свої запитання. Михайло Білий детально роз’яснив
норми податкового законодавства, навів практичні приклади та надав
рекомендації щодо дій у конкретних ситуаціях.

 

Львівщина: cудова практика у справах категорії СМКОР

Як повідомили в управлінні правового забезпечення Головного управління
ДПС у Львівській області  податковою Львівщини вживаються заходи щодо
напрацювання позитивної судової практики, зокрема, у справах категорії
СМКОР.
Так, у справах про скасування рішень «Комісії ГУ ДПС, яка приймає рішення
про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному
реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» та зобов’язання
вчинити дії – зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, судовими органами
приймаються рішення, якими у задоволенні позовних вимог платників податків
відмовлено.
Підставами прийняття судами рішень на користь податкового органу, з
установлених у справах обставин у взаємозв’язку з висновкам щодо
застосування Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації
податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових
накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019
№520 (далі – Порядок №520 (в редакції, чинній з 08.03.2023)), стало те, що
податковий орган, проаналізувавши надані позивачами пояснення і документи,
але не знайшовши підстав для прийняття рішення про реєстрацію відповідних
накладних в ЄРПН, забезпечив позивачам право на подання додаткових
пояснень та документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких було
зупинено.
Однак, позивачі за спірних правовідносин не скористалися правом надання
додаткових пояснень і копій документів за наслідками отримання повідомлень
від ГУ ДПС у Львівській області. Наслідками невиконання платниками
податків вимог п.9 Порядку №520 в частині подання додаткових документів
протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення,
стало прийняття рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в
ЄРПН. Таким чином, суд вирішив, що рішення «Комісії ГУ ДПС, яка приймає
рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в
Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації» щодо
даних спірних правовідносин прийняті правомірно.
 
Контакти гарячих ліній ГУ ДПС у Львівській області: 
https://lv.tax.gov.ua/kontakti//
Комунікаційна платформа: lv.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук https://www.facebook.com/tax.lviv

 

Національна стратегія доходів: податкова система майбутнього вже в дії
З метою вдосконалення податкової системи, підвищення ефективності її
адміністрування та забезпечення фінансової стабільності держави, затверджено
Національну стратегію доходів до 2030 року (НСД). Ключовим виконавцем цієї
стратегії визначено Державну податкову службу України.
У межах реалізації НСД ДПС впроваджує широкий спектр заходів, спрямованих
на формування прозорого, справедливого та зручного податкового середовища як
для бізнесу, так і для громадян.
Діяльність ДПС у межах реалізації Національної стратегії доходів охоплює такі
напрями:
- спрощення процедур, пов’язаних із сплатою податків;
- зменшення адміністративного навантаження на добросовісний бізнес;
- підвищення відкритості податкового адміністрування;
- створення рівних умов для всіх учасників бізнес-середовища;
- поступове наближення системи оподаткування до європейських стандартів.
Основні напрями реалізації НСД включають:
- модернізацію податкових органів та спрощення адміністрування податків;
- цифрову трансформацію податкових сервісів і скорочення бюрократичних
процедур;
- запобігання ухиленню від сплати податків та зменшення обсягів тіньової
економіки;
- удосконалення податкової політики для стимулювання економічного зростання;
- підвищення прозорості у сфері податкових і митних платежів.
Реалізація Національної стратегії доходів дозволить підприємцям і платникам
податків користуватися зручними електронними сервісами, працювати у
зрозумілому та передбачуваному податковому середовищі та мати чіткі правила
взаємодії з податковими органами.
Більш детальна інформація про заходи ДПС в рамках реалізації Національної
стратегії доходів до 2030 року розміщена на вебпорталі ДПС
України https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/.

 

Єдиний податок і військовий збір: фінансові правила для ФОП 3 групи
Фізичні особи – підприємці, які працюють на спрощеній системі оподаткування
та належать до третьої групи, повинні дотримуватись певного ліміту доходу.
Цей ліміт визначається п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України (ПКУ) і
щороку розраховується як 1167 мінімальних заробітних плат, встановлених на 1
січня відповідного року (у 2025 році – 9 336 000). Якщо протягом року
підприємець перевищує цей обсяг доходу, то на суму перевищення
застосовується підвищена ставка єдиного податку – 15 відсотків. Крім того, у
такому випадку підприємець втрачає право працювати на спрощеній системі та
повинен перейти на загальну систему оподаткування, сплачуючи всі відповідні
податки й збори, як передбачено у Податковому кодексі.
Довідково. Також з 1 січня 2025 року вводиться обов’язковий військовий збір
для підприємців, які перебувають на єдиному податку першої, другої, третьої
(крім електронних резидентів) та четвертої груп. 
Цей збір становить 1 відсоток від доходу для платників, зазначених у п.п. 3 п.
1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (3 група),
який обчислюється відповідно до статті 292 Податкового кодексу. Сплата цього
збору триватиме до кінця того року, в якому буде скасовано або припинено
воєнний стан, запроваджений 24 лютого 2022 року указом Президента України.
Крім цього, підприємці на третій групі повинні подавати податкову декларацію
щокварталу. Якщо така декларація подається у встановлені строки за квартал,
то немає потреби подавати окрему річну декларацію. У випадку перевищення
ліміту доходу, підприємець на третій групі не лише сплачує 15 відсотків
єдиного податку з перевищення, а й додає 1 відсоток військового збору. Після
цього він зобов’язаний змінити систему оподаткування згідно з вимогами ПКУ.

 

Припинення підприємницької діяльності фізичної особи –

підприємця: терміни подання декларації

Самбірська ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області повідомляє.
Фізичні особи, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення
підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця за її рішенням, подають
податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, в якій
відображаються виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, у
строки, встановлені ПKУ для місячного податкового періоду.
У разі проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності
фізичної особи – підприємця за її рішенням останнім базовим податковим
(звітним) періодом є період з дня, наступного за днем закінчення попереднього
базового податкового (звітного) періоду до останнього календарного місяця, в
якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Відповідно до п. п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 ПКУ податкові декларації, крім випадків,
передбачених ПKУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що
дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових
внесків) – протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним
днем звітного (податкового) місяця.
Форма податкової декларації та Інструкція щодо заповнення податкової декларації
про майновий стан i доходи (далі – Інструкція), затверджені наказом Мінфіну
України від 02.10.2015 № 859 «Про затвердження форми податкової декларації
про майновий стан i доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації
про майновий стан i доходи» із змінами i доповненнями.

 

Самбірські податківці звертають увагу платників на можливості

сервісу «Електронний кабінет платника»

Працівники Самбірської ДПІ проводять практикуми щодо використання
електронних сервісів ДПС, зокрема «Електронного кабінету платника».
Електронний кабінет складається з відкритої (загальнодоступної інформації)
та приватної частини (особистого кабінету). Вхід до особистого кабінету
здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису.
Користуватись послугами відкритої частини Електронного кабінету можна без
електронного підпису. Через відкриту частину платники мають можливість
отримати інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів,
обов’язкових платежів та подачі звітності; переглянути та друкувати бланки
податкової звітності.
У приватній частині Електронного кабінету доступні такі сервіси:
- персоніфікований податковий календар;
- перегляд облікових даних платника;
- подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, Пенсійного фонду
та статистики;
- заповнення та подання декларації про майновий стан і доходи для громадян;
- перегляд та друк раніше поданої звітності;
- перегляд вхідних/вихідних документів;
- листування з органами ДПС;
- подання заяв, запитів для отримання інформації;
- інформація про стан розрахунків з бюджетом;
- реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування до них у
Єдиному реєстрі податкових накладних;
- інформація з Єдиного реєстру податкових накладних ;
- інформація з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного
адміністрування ПДВ;
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою : 
https://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

 

Про можливості електронних сервісів від ДПС інформують платників

у Самбірській ДПІ

Фахівці Самбірської ДПІ під час надання адміністративних послуг платникам
інформують відвідувачів ЦОП, що через сервіс податкової служби
«Електронний кабінет платника» можна формувати та передавати до ДПС всю
податкову звітність, отримувати весь комплекс адміністративних послуг,
переглядати картки особового рахунку по кожному податку та отримувати
консультації. А громадяни – власники землі та нерухомого майна, можуть
переглянути повідомлення-рішення на сплату майнових податків, а також їх
сплатити.
Фахівці інспекції звертають увагу громадян на те, що альтернативою
Електронному кабінету є новий мобільний застосунок «Моя податкова». Він
дає можливість в телефоні безкоштовно та швидко отримувати необхідну
інформацію, подавати заяви і декларації, здійснювати оплати податків та
зборів. При цьому, частина сервісів мобільного додатку доступна без
ідентифікації: перевірка чека, пошук акцизної марки, дані з реєстру платників
ПДВ, єдиного податку. Інші сервіси доступні після ідентифікації будь-яким
файловим КЕП або хмарним КЕП – Дія-Підпис, Smart-ID від Приватбанку та
інші.
Під час робочих зустрічей платникам рекомендують пiдписатися на офiцiйнi
сторiнки ДПС у Фейсбук.

 

Про особливості реєстрації ПРРО розповідають підприємцям

податківці Самбірської ДПІ

Працівники Самбірської ДПІ проводять робочі зустрічі, тренінги, надають
консультації та роз’яснюють платникам нюанси податкового законодавства.
Днями податківці розповіли підприємцям про особливості реєстрації
програмного реєстратора розрахункових операцій (далі ПРРО) через сервіс
«Електронний кабінет платника». Для цього суб’єкти господарювання повинні
здійснити наступні кроки:
1. Авторизація в «Електронному кабінеті платника»:
- перейдіть на сайт cabinet.tax.gov.ua;
- авторизуйтесь за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
- перейдіть до розділу “Програмні РРО” → “Заяви про реєстрацію”.
2. Заповнення заяви на реєстрацію ПРРО (форма 1-ПРРО):
- вкажіть основні дані підприємця (ЄДРПОУ або РНОКПП);
- заповніть інформацію про господарську одиницю (місце використання ПРРО);
- введіть назву ПРРО та його режим роботи (онлайн або офлайн);
- Підпишіть заяву КЕП та надішліть її до податкової.
3. Отримання фіскального номера каси:
- після розгляду заявки податкова присвоює ПРРО фіскальний номер;
- перевірити статус реєстрації можна в «Електронному кабінеті платника» у
розділі «Реєстр програмних РРО»;
- якщо реєстрація успішна, ви отримаєте електронний документ із
підтвердженням.
4. Активація ПРРО в програмному забезпеченні:
- завантажте обране ПЗ для роботи з ПРРО;
- увійдіть у систему, використовуючи КЕП;
- введіть отриманий фіскальний номер каси та налаштуйте параметри роботи.
5. Перевірка роботи ПРРО:
- створіть тестовий чек, перевіривши, чи передаються дані до податкової;
- якщо все працює коректно, можна розпочинати реальну роботу з ПРРО.
Після підключення ПРРО необхідно виконати початкові налаштування.
Спочатку слід вказати режим роботи каси, додати товари або послуги в базу
даних і перевірити коректність відображення чеків.
Щоб сформувати перший чек, потрібно вибрати товар, зазначити його вартість,
тип оплати (готівковий чи безготівковий розрахунок) та підтвердити операцію.
Після цього чек фіскалізується та автоматично передається до податкової.
ПРРО – це програмне забезпечення, яке встановлюється на гаджет продавця
(телефон, планшет або комп’ютер).
Працівники ДПІ також інформують, що оновлено версії програмного
забезпечення безоплатного ПРРО від ДПС та АРІ фіскального сервера ДПС.
З урахуванням змін форми та змісту розрахункових документів/електронних
розрахункових документів Державна податкова служба України оновила версії
програмного забезпечення ПРРО від ДПС для операційної системи Windows, а
також АРІ фіскального сервера ДПС. Завантажити оновлену версію
програмного забезпечення безоплатного ПРРО для операційної системи
Windows можна тут: https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/.

 

Про нюанси реєстрації у Реєстрі волонтерів інформують працівники

Самбірської ДПІ

Працівники Самбірської ДПІ регулярно надають консультації платникам
податків та проводять тренінги щодо користування електронними сервісами
ДПС, зокрема подання декларації про майновий стан і доходи через застосунок
«Моя податкова».
Днями працівники Самбірської ДПІ надали роз’яснення про реєстрацію
волонтерів. Реєстр волонтерів веде Державна податкова служба України. Щоб
зареєструватися, потрібно подати відповідні документи особисто, до будь-якого
органу податкової служби, або поштою до органу ДПС за місцем реєстрації.
Отже для включення до Реєстру фізична особа-благодійник подає до органу
ДПС заповнену та підписану заяву про включення чи внесення змін до Реєстру
волонтерів за формою №1-РВ, з позначкою «Включення до реєстру».
Крім того, необхідно подати оригінал та копію індентифікаційного коду, копію
паспорта, довідку про відкриття рахунку чи рахунків, які будуть
використовуватися для отримання донатів. Така довідка видається банком, де
відкритий рахунок.
Іноземці та особи без громадянства додатково пред’являють документ, що
підтверджує законність перебування на території України.
У заяві зазначається дата початку здійснення діяльності як волонтера АТО
та/або ООС, яка не може бути раніше 21 листопада 2013 року. Дата початку
здійснення діяльності як волонтера АТО та/або ООС не може бути раніше дати
відкриття рахунка, що призначений для здійснення благодійної діяльності.
Також працівник ДПІ звертає увагу, що у разі подання документів поштою
підпис фізичної особи-благодійника на заяві та копії довідки про відкриття чи
закриття рахунку фізичною особою, що призначений для здійснення
благодійної діяльності, мають бути завірені нотаріально.
Детальніше про документи та процес реєстрації передбачено в Порядку
формування та ведення реєстру, затвердженого Наказом Мінфіну від 30.10.2014
№1089, а також зразки заяви на включення до нього.
Якщо всі документи подані правильно ДПС має включити волонтера в Реєстр
протягом одного робочого дня.
Отже, якщо фізична особа-благодійник зареєструється в Реєстрі волонтерів, то
кошти, які збиралися фізичною особою на свій особистий розрахунковий
рахунок не включаються до оподаткованого доходу, за умови, що вони були
виплачені у вигляді благодійної допомоги на користь платників, зазначених у п.
«в» пп.165.1.54 ПКУ.
При цьому, працівники Самбірської ДПІ додають, що 08.10.2022 року набрав
чинності Закон №2600, яким додано ще одну вимогу, яка передбачає, коли
отримані кошти не включаються до оподаткованого доходу волонтерів,
наведених у п. «б» пп.165.1.54 ПКУ.
Цією вимогою є документи підтвердження витрат таких волонтерів. Винятком є
не обов’язковість документального підтвердження витрат таких волонтерів
лише у період з 24 лютого 2022 року до 1 травня 2022 року, згідно з п.29
підрозділу 1 розділу ХХ Податкового кодексу України.

Також нагадуємо, що платники податків за отриманням адміністративних
послуг, консультацій та практичної допомоги з питань роботи електронних
сервісів від ДПС можуть звернутися до фахівців ЦОП Самбірської ДПІ.

 

У рамках Національного тижня безбар’єрності відбувся вебінар для керівного

складу органів ДПС

Безбар’єрність у державній службі: виклики та перспективи – тема інтерактивного
вебінару, який був організований спільно з Державним податковим університетом
для керівного складу органів ДПС.
Вебінар, що відбувся у рамках Національного тижня безбар’єрності, провела Ірина
Овдієнко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології, педагогіки та
суспільних наук Державного податкового університету, яка має значний досвід у
дослідженні та практиці в області психології.
Під час заходу розглядались важливі аспекти безбар’єрного доступу до державних
послуг та підходи до вирішення труднощів, які можуть виникнути у цій сфері.
Увага акцентувалась на необхідності врахування потреб осіб з інвалідністю, а
також інструментах та рекомендаціях для створення більш доступного середовища
для всіх громадян.
Проведення таких навчань для державних службовців надає можливість краще
усвідомити важливість створення безбар’єрного середовища на робочому місці,
виявляти та вирішувати проблеми, а також впроваджувати практичні рішення для
забезпечення рівних можливостей для всіх громадян.
Безбар’єрність – це про зручність, повагу та врахування потреб кожного і кожної.
Безбар’єрність – це коли можеш.

 

Управління комплаєнс-ризиками - це сучасні практики, які передбачають

проактивні та реактивні заходи

Самбірська ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області нагадує. 
Постанова КМУ від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію
експериментального проекту щодо функціонування системи управління
податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі»
є методологічною основою та базовим документом для практичної реалізації
Експериментального проекту. 
Запровадження системи управління податковими ризиками у ДПС забезпечить
системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового
законодавства в роботі органів ДПС по всій вертикалі, зосередження зусиль
податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні
податків і зборів. 
Водночас Постанова № 854 не встановлює жодних нових обов’язків або
обмежень для платників податків. Для більшості платників, які прагнуть
дотримуватися податкового законодавства, ДПС зосередить зусилля на вжитті
проактивних заходів впливу (сприятливих заходах впливу, спрямованих на
допомогу платникам податків у розумінні виконання своїх податкових
обов’язків), які реалізуються шляхом надання консультацій, інформаційно-
довідкових послуг, здійснення сервісного обслуговування платників. 
Реактивні заходи впливу є примусовими діями, спрямованими на мінімізацію
попередніх випадків і запобігання майбутнім випадкам недотримання
податкових обов'язків щодо реєстрації, подання звітності, декларування та
сплати зобов'язань платниками податків. Такі заходи повинні включати
широкий спектр заходів із здійснення податкового контролю та погашення
податкового боргу. 
Поєднання проактивних і реактивних заходів дозволяє створити ефективну
систему, яка не тільки запобігає ризикам, але й швидко реагує на них. Це
знижує адміністративне навантаження на бізнес, підвищує прозорість і
забезпечує справедливе ставлення до всіх платників податків. 
 
 
Контакти гарячих ліній ГУ ДПС у Львівській
області: https://lv.tax.gov.ua/kontakti//
Комунікаційна платформа: lv.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук https://www.facebook.com/tax.lviv

 

Чи потрібен Додаток 4ДФ, якщо працівники у неоплачуваній відпустці?
Якщо всі працівники перебувають у відпустці без збереження заробітної плати і
протягом звітного періоду їм не нараховувався дохід – формувати та подавати
додаток 4ДФ не потрібно.
Відповідно до Податкового кодексу України (п.п. «б» п. 176.2 ст. 176)
податкові агенти зобов’язані подавати Податковий розрахунок лише у разі
нарахування доходу фізичним особам або єдиного внеску протягом звітного
періоду.
Згідно з Порядком, затвердженим Наказом Мінфіну № 4, додаток 4ДФ
включається до розрахунку, коли були фактичні нарахування доходу за
ознакою "101" (тобто зарплата або прирівняні виплати).
Якщо в періоді не було жодних виплат, 4ДФ подавати не потрібно, навіть якщо
працівники офіційно залишаються у штаті.
Нагадаємо, що Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із
змінами та доповненнями затверджені форма Податкового розрахунку сум
доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних
осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.

 

Щодо подання звітності з ПДФО та ЄСВ інформують фахівці

Самбірської ДПІ

Фахівці Самбірської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області
систематично проводять тренінги, круглі столи та семінари для платників
податків, під час яких роз’яснюють актуальні питання оподаткування та
використання електронних сервісів ДПС України.
Під час чергового круглого столу начальник ДПІ – Михайло Білий звернув
увагу присутніх на те, що з 1 січня 2025 року звітність з податку на доходи
фізичних осіб та єдиного внеску необхідно подавати щомісячно. За його
словами, такий місячний звіт необхідно подавати протягом 20 календарних днів
після останнього дня звітного місяця. Крім того, платників податків було
поінформовано про необхідність застосування суб’єктами господарювання та
ФОПами ІІ-ІV груп при здійсненні розрахункових операцій реєстраторів
розрахункових операцій чи програмних РРО та про розміри штрафів за
порушення законодавства при здійсненні готівкових розрахунків.
Михайло Білий звернув увагу, що з 1 січня 2025 року торговці в селах
зобов’язані забезпечити наявність POS-терміналів для здійснення безготівкових
розрахунків за продані ними товари чи надані послуги, відповідно до
Постанови Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 року № 894.
Податківець також ознайомив присутніх з роботою сервісів «Електронний
кабінет платника» та «Моя податкова», за допомогою яких громадяни мають
можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо
сум нарахованих їм податкових зобов’язань з плати за землю чи податку на
нерухоме майно та перевірити стан розрахунків з бюджетом.

 

Що таке система управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками)?
Самбірська ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області нагадує.
У Державній податковій службі України триває реалізація експериментального
проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками
(комплаєнс-ризиками). 
Система управління податковими ризиками – це комплекс заходів, спрямованих на
виявлення, оцінку, аналіз та мінімізацію ризиків недотримання платниками
податків вимог податкового законодавства. Основна мета системи управління
податковими ризиками це: 
- проведення роз’яснювальної роботи для запобігання виникнення податкових
порушень; 
- підвищення рівня добровільної сплати податків; 
- оптимізація контрольно-перевірочної роботи та спрямування ресурсів на
виявлення найбільш ризикових платників. 
- зменшення адміністративного тиску на сумлінний бізнес. 
Експериментальний проєкт ДПС щодо комплаєнс-ризиків – це шлях до
формування сучасної моделі податкового адміністрування, яка ґрунтується на
довірі, прозорості та партнерстві з бізнесом.
 
Контакти гарячих ліній ГУ ДПС у Львівській області: https://lv.tax.gov.ua/kontakti//
Комунікаційна платформа: lv.ikc@tax.gov.ua
Підписатись на сторінку Фейсбук https://www.facebook.com/tax.lviv

 

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано