Аналіз регуляторного впливу  до проекту регуляторного акту - рішення Добромильської міської  ради  «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік»

Дата: 27.05.2025 13:01
Кількість переглядів: 18

                                                                  Фото без опису

                                                              УКРАЇНА

                                         ДОБРОМИЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА

                                                     ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

         Двадцять четверта сесія                                              VІІІ-го  скликання  

         

 Від .06.2025  року                                                                           №

м. Добромиль

РІШЕННЯ

ПРОЕКТ

 

«Про   встановлення ставок

земельного податку та надання пільг

зі сплати земельного податку на  2026 р.

на території Добромильської міської ради»

 

Керуючися абзацами другим і третім пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України та пунктом 24 частини першої статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,  Добромильська міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Установити на території Добромильської міської  ради:

1) ставки земельного податку згідно з додатком 1;

2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.

2. Оприлюднити рішення на офіційному сайті Добромильської міської  ради.

3. Попередньо видані рішення  щодо  ставок земельного податку  визнати такими, що втратили чинність1.

4. Рішення набирає чинності2 з 01.01.2026 р.

5.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (І.Баген ).

 

 

  

 

 

 

                     В.о.міського  голови                                         Олени МАЦЬКО

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 до рішення Добромильської міської ради

від р. №         

 

 

СТАВКИ

земельного податку

 

  Ставки встановлюються на 2025 рік та  вводяться в дію з 01.01.2026 року.

 

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об'єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області

Код

району

Код

згідно з

КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

4600000000

4625100000

4625110300

Добромильська міська рада Самбірського району Львівської області

 

Вид цільового призначення земель

Ставки податку

(відсотків нормативної грошової оцінки)

За земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено(незалежно від місцезнаходження)

За земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

код

найменування

для юридичних осіб

для фізичних осіб

для юридичних осіб

для фізичних осіб

01                                            Землі сільськогосподарського  призначення

01.01.

Для  ведення  товарного сільськогосподарського виробництва

1,0

1,0

1,0

1,0

01.02

Для  ведення  фермерського господарства

1,0

1,0

1,0

1,0

01.03

Для  ведення  особистого селянського господарства

1,0

1,0

1,0

1,0

01.04

Для  ведення  підсобного сільського господарства

1,0

1,0

1,0

1,0

01.05

Для  індивідуального садівництва

1,0

1,0

1,0

1,0

01.06

Для колективного садівництва

1,0

1,0

1,0

1,0

01.07

Для  городництва

1,0

1,0

1,0

1,0

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби

1,0

1,0

1,0

1,0

01.09

Для  дослідних і навчальних цілей

1,0

1,0

1,0

1,0

01.10

Для  пропаганди  передового досвіду ведення сільського господарства

1,0

1,0

1,0

1,0

01.11

Для  надання послуг у сільському  господарстві

1,0

1,0

1,0

1,0

01.12

Для  розміщення інфраструктури  оптових ринків сільськогосподарської продукції

1,0

1,0

1,0

1,0

01.13

Для  іншого сільськогосподарського призначення

1,0

1,0

1,0

1,0

01.14

Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та  для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

1,0

1,0

02                                                            Землі житлової забудови

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)

0,05

0,05

0,5

0,5

02.02

Для колективного житлового будівництва

0,05

0,05

0,5

0,5

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

0,05

0,05

0,5

0,5

02.04

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

0,05

0,05

0,5

0,5

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

0,5

0,5

0,5

0,5

02.06

Для колективного гаражного будівництва

0,5

0,5

0,5

0,5

02.07

Для іншої житлової забудови

0,5

0,5

0,5

0,5

02.08

Для цілей підрозділів 02.01.-02.07 та для збереження та використання земель природно – заповідного фонду

0,5

0,5

0,5

0,5

03                                                        Землі громадської забудови

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування

2,0

2,0

2,0

2,0

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти

2,0

2,0

2,0

2,0

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров'я та соціальної допомоги

2,0

2,0

2,0

2,0

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій

2,0

2,0

2,0

2,0

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування

2,0

2,0

2,0

2,0

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів

0,5

0,5

0,5

0,5

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

3,0

3,0

5,0

5,0

03.08

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

3,0

3,0

5,0

5,0

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно – фінансових установ

3,0

3,0

5,0

5,0

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури

3,0

3,0

5,0

5,0

03.11

Для будівництва та обслуговування  будівель і споруд закладів науки

2,0

2,0

2,0

2,0

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

2,0

2,0

2,0

2,0

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування

1,0

1,0

       1,0

        1,0

03.14

Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС

2,0

2,0

      5,0

        5,0

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови

0,5

0,5

0,5

0,5

03.16

Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,5

0,5

0,5

0,5

04                                                       Землі природно – заповідного фонду

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

0,00

0,00

0,00

0,00

04.02

Для збереження та використання природних заповідників

0,00

0,00

0,00

0,00

04.03

Для збереження та використання національних природних парків

0,00

0,00

0,00

0,00

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів

0,00

0,00

0,00

0,00

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

0,00

0,00

0,00

0,00

04.06

Для збереження та використання  дендрологічних парків

0,00

0,00

0,00

0,00

04.07

Для збереження та використання  парків-пам'яток садово – паркового мистецтва

0,00

0,00

0,00

0,00

04.08

Для збереження та використання заказників

0,00

0,00

0,00

0,00

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

0,00

0,00

0,00

0,00

04.10

Для збереження та використання пам'яток природи

0,00

0,00

0,00

0,00

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

0,00

0,00

0,00

0,00

05                                                            Землі іншого природоохоронного призначення

06          Землі оздоровчого призначення (землі,що мають природні лікувальні властивості, яки використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей).

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів

0,00

0,00

0,00

0,00

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

0,00

0,00

0,00

0,00

06.03

Для інших оздоровчих цілей

0,00

0,00

0,00

0,00

06.04

Для цілей підрозділів 06.01.-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,00

0,00

0,00

0,00

07                                                                       Землі рекреаційного призначення

07.01

Для будівництва та обслуговування об'єктів  рекреаційного призначення

2,00

2,00

2,00

2,00

07.02

Для будівництва та обслуговування об'єктів фізичної культури і спорту

2,00

2,00

2,00

2,00

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

0,00

0,00

0,00

0,00

07.04

Для колективного дачного будівництва

0,00

0,00

0,00

0,00

07.05

Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,00

0,00

0,00

0,00

08                                                                     Землі історико-культурного призначення

08.01

Для забезпечення охорони об'єктів культурної спадщини

0,00

0,00

0,00

0,00

08.02

Для розміщення та обслуговування  музейних закладів

0,00

0,00

0,00

0,00

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

0,00

0,00

0,00

0,00

08.04

Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,00

0,00

0,00

0,00

09                                                                            Землі лісогосподарського призначення

09.01

Для ведення лісового господарства і пов'язаних з ним послуг

0,1

0,1

0,1

0,1

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

0,1

0,1

0,1

0,1

09.03

Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

0,1

0,1

0,1

0,1

10                                                                                      Землі водного фонду

   10.01

Для експлуатації та догляду за водними об'єктами

3,0

3,0

5,0

5,0

10.02

Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

1,0

1,0

5,0

5,0

10.03

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

 

1,0

1,0

5,0

5,0

10.04

Для  експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

1,0

1,0

5,0

5,0

10.05

Для догляду за береговими  смугами водних шляхів

1,0

1,0

5,0

5,0

10.06

Для сінокосіння

1,0

1,0

5,0

5,0

10.07

Для рибогосподарських потреб

1,0

1,0

5,0

5,0

 

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб,рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

1,0

1,0

5,0

5,0

10.09

Для проведення науково-дослідних робіт

0,0

0,0

0,0

0,0

10.10

Для будівництва та експлуатації  гідротехнічних, гідрометричних та лінейних споруд

0,0

0,0

0,0

0,0

10.11

Для будівництва та експлуатації  санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів

0,0

0,0

0,0

0,0

10.12

Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та виконання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

5,0

5,0

11                                                                               Землі промисловості

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами

2,0

2,0

5,0

5,0

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

1,0

1,0

5,0

5,0

11.03

Для розміщення те експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

1,0

1,0

5,0

5,0

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води,збирання, очищення та розподілення води)

2,0

        2,0

5,0

5,0

11.05

Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання  земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

5,0

5,0

12                                                                                   Землі транспорту

12.01

Для розміщення та експлуатації  будівель і споруд залізничного транспорту

3,0

3,0

3,0

3,0

12.02

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту

1,0

1,0

1,0

1,0

12.03

Для розміщення та експлуатації  будівель і споруд річкового транспорту

1,0

1,0

1,0

1,0

12.04

Для розміщення та експлуатації  будівель і споруд автомобільного транспорту  та дорожнього господарства

3,0

3,0

3,0

3,0

12.05

Для розміщення та експлуатації  будівель і споруд  авіаційного транспорту

1,0

1,0

 

 

12.06

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного траспорту

3,0

3,0

5,0

5,0

12.07

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд  міського електротранспорту

1,0

1,0

5,0

5,0

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

3,0

3,0

5,0

5,0

12.09

Для розміщення та експлуатації  будівель і споруд іншого наземного транспорту

2,0

2,0

5,0

5,0

12.10

Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

5,0

5,0

 

 

 

13                                                                                       Землі зв'язку

13.01

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

3,0

3,0

5,0

5,0

13.02

Для розміщення та експлуатації  будівель та споруд  об’єктів поштового зв’язку

3,0

3,0

5,0

5,0

13.03

Для розміщення та експлуатації  інших технічних засобів зв'язку

3,0

3,0

5,0

5,0

13.04

Для цілей підрозділів 13.01-13.03,13.05 та для збереження  та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

5,0

5,0

14                                                                                      Землі енергетики

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд  об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій

12

12

5

 

5

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації  та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

12

12

5

5

14.03

Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

12

12

5

5

15                                                                                        Землі оборони

15.01

Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил

3,0

3,0

3,0

3,0

15.02

Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії

3,0

3,0

3,0

3,0

15.03

Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби

3,0

3,0

3,0

3,0

15.04

Для розміщення та постійної діяльності СБУ

3,0

3,0

3,0

3,0

15.05

Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби

3,0

3,0

3,0

3,0

15.06

Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки

3,0

3,0

3,0

3,0

15.07

Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань

3,0

3,0

3,0

3,0

16

Землі запасу

1,0

1,0

5,0

5,0

17

Землі резервного фонду

1,0

1,0

5,0

5,0

18

Землі загального користування

1,0

1,0

5,0

5,0

19

Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,0

1,0

5,0

5,0

             

 

 

 

 

               Секретар міської ради                                    Олена Мацько

 

 

 

 

 

Додаток 2

 до рішення Добромильської  міської ради

від   р.№

 

 

ПЕРЕЛІК

пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих

відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового

кодексу України, із сплати земельного податку

 

  Пільги встановлюються на 2026 рік та вводяться в дію з 01 січня 2026 року.

Адміністративно-територіальні одиниці або населені пункти, або території об'єднаних територіальних громад, на які поширюється дія рішення ради:

Код області

Код

району

Код

згідно з

КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

4600000000

4625100000

4625110300

Добромильська міська рада Самбірського району Львівської області

 

Група платників, категорія / цільове

призначення земельних ділянок

Розмір пільги

(відсотків суми податкового

зобов’язання за рік)

 

1.Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

 

1. Від сплати податку звільняються:

1.1. інваліди першої і другої групи;

1.2. фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

1.3. пенсіонери (за віком);

1.4. ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";

1.5. фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

2. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб пунктом 1цього рішення, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

2.1. для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

2.2. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

2.3. для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

2.4. для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

2.5. для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

3. Від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

4. Якщо фізична особа, визначена у пункті 2  цієї статті, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

2. Пільги щодо сплати податку для юридичних осіб

1. Від сплати податку звільняються:

1.1. санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів;

1.2. громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці.

Зазначені підприємства та організації громадських організацій інвалідів мають право застосовувати цю пільгу за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні".

У разі порушення вимог цієї норми зазначені громадські організації інвалідів, їх підприємства та організації зобов’язані сплатити суми податку за відповідний період, проіндексовані з урахуванням інфляції, а також штрафні санкції згідно із законодавством;

1.3. бази олімпійської та паралімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України.

1.4. дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади незалежно від форми власності і джерел фінансування, заклади культури, науки (крім національних та державних дендрологічних парків), освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, фізичної культури та спорту, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

1.5. державні та комунальні дитячі санаторно-курортні заклади та заклади оздоровлення і відпочинку, а також дитячі санаторно-курортні та оздоровчі заклади України, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких підприємств, установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

1.6. державні та комунальні центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, центри фізичного здоров’я населення, центри з розвитку фізичної культури і спорту інвалідів, дитячо-юнацькі спортивні школи, а також центри олімпійської підготовки, школи вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацькі спортивні школи і спортивні споруди всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, за земельні ділянки, на яких розміщені їх спортивні споруди. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

1.7 органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які  повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих  бюджетів; пожежні ,які фінансуються з місцевого та державного бюджету; комунальне підприємство МВУЖКГ м.Добромиля; земельні ділянки бюджетних установ Збройних Сил України,що обліковуються по Самбірській КЕЧ (району); земельні ділянки ВІПС «Нижанковичі» , ВІПС «Мігово» та ВПС Смільниця що перебувають у власності 7 прикордонного загону.

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100

 

Секретар міської ради                                                 Олена МАЦЬКО

 

Аналіз регуляторного впливу

 до проекту регуляторного акту - рішення Добромильської міської  ради

 «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік»

 

I. Визначення проблеми

    Аналіз регуляторного впливу підготовлено на виконання норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» зі змінами.

Виходячи з норм пункту 5 статті 2 та частини 1 статті 3 Бюджетного кодексу України,бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією зі складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 01 січня кожного року й закінчується 31 грудня того ж року.

    Пунктом 10.21 статті 10 Податкового кодексу України встановлено, що місцеві ради обов’язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають ухвалювати рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік для відповідного місцевого податку чи збору.

    Статтею 12 Податкового кодексу України передбачено надання копії рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них в електронному вигляді в десятиденний строк з дня прийняття рішення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлених місцевих податків і зборів або змін до них.

    Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється  відповідним органом місцевого самоврядування до 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

    Згідно Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції місцевої ради.

    Пунктом 284.1 статті 284 ПКУ встановлено, що органи місцевого самоврядування встановлюють ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території. Пунктом 12.3 статті 12 ПКУ установлено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів. Плата за землю є складовою податку на майно, який згідно зі статтею 10 ПКУ належить до місцевих податків та є обов'язковим для встановлення місцевими радами.

    Відповідно до підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПКУ плата за землю обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної й комунальної власності.

    Плата за землю є бюджетоутворюючим джерелом у складі власних доходів загального фонду  бюджету Добромильської міської ради.

    Прогнозний обсяг надходжень податку на 2026 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку – виникнення податкового боргу).

    Ураховуючи, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів є регуляторними актами та потребують реалізації процедур, передбачених Законом, розроблено проект регуляторного акта – рішення Добромильської міської  ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік».

      В разі не встановлення органом місцевого самоврядування місцевих податків та зборів, такі податки та збори будуть справлятися виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування таких місцевих податків та зборів.

    Ухвалення рішення міської ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік», що набуде чинності з наступного бюджетного періоду – з 01 січня 2026 року, необхідне для прозорого ефективного встановлення ставок плати за землю та пільг з її сплати. Прийняття цього регуляторного акта дасть можливість здійснення контролю за додержанням правил розрахунку та сплати податку на майно в частині податку за землю, поповнити місцевий бюджет, що надасть змогу  спрямувати отримані кошти від сплати податку на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури населених пунктів міської  ради.

    Основні групи (підгрупи), на які впливає проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання – прийняттям цього проекту регуляторного акта:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

 

1

2

3

 

 

 

 

 

 

Громадяни

Шляхом забезпечення умов для покращення рівня соціальної захищеності територіальної громади  за рахунок надання пільг та здійснення прогнозованих надходжень до бюджету міської ради від сплати земельного податку, що будуть спрямовані на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцевої пожежної охорони тощо

__

 

 

 

 

 

 

 

 

Держава.

Органи місцевого

самоврядування

1. Шляхом виконання вимог ПКУ в частині встановлення ставок плати за землю, що забезпечить податкові надходження до місцевого бюджету, які будуть спрямовані на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцевої пожежної охорони тощо.

2. Шляхом надання права органам місцевого самоврядування встановлювати розміри ставок земельного податку  та пільг з плати за землю.

3. Шляхом установлення пільг державним підприємствам, установам та організаціям.

__

 

 

 

 

 

 

 

Суб’єкти господарювання

1. Шляхом прогнозування фіскального навантаження з плати за землю для суб’єктів господарювання-платників земельного податку, які мають земельні ділянки у власності або користуванні. Разом з тим, суб’єкти господарювання, як члени територіальної громади розраховують на використання податкових надходжень до бюджету від плати за землю на фінансування бюджетних програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцевої пожежної охорони тощо.

2. Шляхом надання суб’єктам господарювання пільг зі сплати за землю на  підставі ПКУ та ухвалення рішення за цим проектом.

__

 

Ринкові механізми не можуть бути застосовані при адмініструванні податків. Доцільним є втручання держави шляхом делегування органам місцевого самоврядування повноважень з установлення ставок податку на майно в частині плати за землю та надання обґрунтованих додаткових пільг з його сплати певним категоріям землекористувачів, як це визначено ПКУ.    

    Отже, установлення ставок та пільг з плати за землю можливе лише шляхом ухвалення відповідного рішення  Добромильської міської  ради.

Проект рішення Добромильської міської  ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік» розроблено відповідно до форми, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року № 483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». Зокрема передбачено встановлення ставок плати за землю в розрізі кодів за видами цільового призначення земель, установленими Класифікацією видів цільового призначення земель, затвердженою Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23 липня 2010 року № 548, зі змінами.

    Відповідно до пункту 284.1 статті 284 ПКУ органам місцевого самоврядування надано право встановлювати пільги зі сплати за землю. Ураховуючи зазначене, пільги зі сплати за землю встановлюються Податковим кодексом України та рішенням на 2026  рік.

    Такі пільги надаються з метою зменшення дотацій з державного або місцевого бюджетів органам державної влади та місцевого самоврядування.

    За відсутності регулювання не буде забезпечено визначення ставок, порядку нарахування, сплати та переліку пільг з плати за землю. У разі не встановлення місцевих податків і зборів, передбачених пунктом 10.2 статті 10 ПКУ, рішеннями місцевого самоврядування, плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування плати за землю. При цьому, пільги з плати за землю залишаються виключно такими, що встановлені положеннями ПКУ.

    Кожен податок є важливою складовою доходів місцевого бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством плата за землю є одним з джерел надходжень загального фонду бюджету Добромильської міської  ради, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту, місцева пожежна охорона. Також фінансуються соціально важливі місцеві цільові програми.

      З метою безумовного виконання вимог Податкового кодексу України та недопущення суперечливих ситуацій, а також з метою вирішення проблеми щодо врегулювання питань справляння місцевих податків і зборів в межах Добромильської міської  ради, пропонується прийняття рішення «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік».

 

   II. Цілі державного регулювання

 

     Проект рішення Добромильської міської  ради спрямований на розв’язання завдання, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.

    Цілями державного регулювання є установлення ставок та пільг з плати за землю відповідно до вимог ПКУ, отримання до бюджету Добромильської міської  ради прогнозованих податкових надходжень, забезпечення виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцева  пожежна охорона тощо. 

     Індикаторами досягнення  цілей регулювання та зменшення масштабів проблеми є:

 -  кількісні: надходження плати за землю до дохідної частини бюджету Добромильської міської  ради,що надають можливість для забезпечення виконання соціально важливих  програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцева пожежна охорона тощо.

  -  часовий: дія регуляторного акта протягом  року;

- якісний: забезпечення виконання селищних цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцева пожежна охорона тощо.

    Дотримання  правових  аспектів  буде виконано шляхом  направлення:

-  копії ухваленого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів у електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них (підпункт 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 ПКУ).

 

     Цілями регуляторного акта є:

- установлення ставок земельного податку та пільг зі сплати цього податку;

- забезпечення соціально-економічного розвитку, подальшого регулювання земельних відносин, використання земельного ресурсу в інтересах  громади;

- отримання фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку громади, підвищення соціальних стандартів.

III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

 

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

По закінченню 2025 року рішення про ставки земельного податку та пільги зі сплати земельного податку, прийняті місцевими радами, що увійшли до складу Добромильської міської  ради втрачають чинність. Якщо міська рада не ухвалює рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов’язковими, то відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосування плати за землю.

Пільги зі сплати земельного податку залишаються виключно такими, що встановлені положеннями ПКУ. Тому, більшість громадян, бюджетних, комунальних та неприбуткових організацій втратять право на пільгу у 2026 році, оскільки перелік пільг у статтях 281, 282 ПКУ дуже вузький і не враховує реальні потреби землекористувачів  в отриманні пільг з плати за землю. У зв’язку з чим вбачається збільшення бюджетних витрат на дотації органам державної влади, бюджетним, комунальним підприємствам для компенсації розміру плати за землю до бюджету. Таким чином, альтернатива не є прийнятною

 

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок земельного податку.

Альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до відмови від використання економічних ресурсів Добромильської міської  ради, що спрямовуються на фінансування її інфраструктури.

У разі не встановлення відповідних ставок, бюджет  Добромильської міської  ради втратить надходження від плати за землю у зв’язку з відсутністю законодавчо встановленої мінімальної ставки. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до бюджету міської ради ставить під загрозу виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцева пожежна охорона тощо.

 

 

Альтернатива 3

Введення в дію запропонованого акту

 

Застосування альтернативи шляхом ухвалення рішення Добромильської міської   ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік» є найбільш прийнятним. З уведенням у дію запропонованого регуляторного акта будуть упорядковані відносини між землекористувачами та органами влади й місцевого самоврядування з питань плати за користування земельними ділянками.

Ухвалення запропонованого рішення забезпечить сталі надходження до бюджету міської ради та нестиме більш прийнятне податкове навантаження на суб’єктів господарювання.

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органів місцевого самоврядування)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

 

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

 

 

 

 

Відсутні

За відсутності податкових пільг територіальній громаді буде завдано значний негативний вплив, оскільки збільшення податкового навантаження на неплатоспроможних власників та користувачів земельних ділянок зумовлює соціальну напругу в територіальній громаді та ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до бюджету  Добромильської міської  ради.

 

 

 

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок земельного податку

 

 

 

Відсутні

 

 

Втрати бюджету Добромильської міської  ради на виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцева пожежна охорона тощо.

 

 

 

Альтернатива 3

Введення в дію запропонованого акту

Удосконалення системи місцевого оподаткування; підвищення рівня використання економічних ресурсів Добромильської міської  ради; забезпечення надходжень до бюджету Добромильської міської  ради від плати за землю, що можуть бути спрямовані на виконання цільових програм

Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування плати за землю, розмір яких залишається на рівні попередніх років

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

     Вигоди

   Витрати

 

 

 

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

 

 

 

Відсутні

Втрата пільг з плати за земельні ділянки, зайняті житловим фондом, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими й дачними будинками фізичних осіб.

У результаті втрати бюджетними, комунальними підприємствами права на отримання пільг зі сплати за землю, оскільки такі пільги ПКУ не встановлені, можливе зростання тарифів на послуги, що надаються громадянам такими підприємствами. Унаслідок можливого підвищення споживчих цін прогнозується збільшення витрат громадян на придбання товарів та послуг

 

 

 

 

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок земельного податку

 

 

 

 

Відсутні

Відсутні.

Втрати бюджету  Добромильської міської    ради зумовлять неможливість забезпечення його фінансування на виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцева пожежна охорона тощо

 

Альтернатива 3

Введення в дію запропонованого акту

Зменшення податкового навантаження на землекористувачів шляхом установлення пільгових ставок для земельних ділянок, зайнятих житловим фондом, гаражно-будівельними, дачно-будівельними та садівницькими товариствами, індивідуальними гаражами, садовими й дачними будинками фізичних осіб, а також унаслідок установлення пільг комунальним підприємствам-надавачам послуг.

Розвиток інфраструктури, збільшення кількості робочих місць; спрямування фінансового ресурсу за рахунок забезпечення стабільних податкових надходжень плати за землю на вирішення соціальних проблем населення

 

 

 

 

 

Відсутні

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

   

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відсутні

Відсутні.

У результаті втрати бюджетними, комунальними підприємствами пільг зі сплати за землю, оскільки такі пільги ПКУ не встановлені, можливе зростання тарифів на послуги, що надаються суб’єктам господарювання цими підприємствами.

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок земельного податку

Економія коштів на сплату податків.

Відсутні.

Втрати бюджету Добромильської міської  ради зумовлять неможливість забезпечення фінансування бюджету міської  ради на виконання програм.

Альтернатива 3

Введення в дію запропонованого акту

Установлення ставок земельного податку за користування земельними ділянками Добромильської міської  ради з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель.

Для суб’єктів господарювання розмір плати за землю не збільшується, тому вони несуть витрати лише на ознайомлення з вимогами запропонованого регуляторного акта

IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

    Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.

    Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:

4 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде);

3 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже  повною мірою (усі важливі аспекти проблеми усунені);

2 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);

1 – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

 

2

За відсутності податкових пільг територіальній громаді Добромильської міської  ради буде завдано значний негативний вплив, оскільки збільшення податкового навантаження на неплатоспроможних власників та користувачів земельних ділянок зумовлює соціальну напругу в територіальній громаді та ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до  бюджету Добромильської міської ради.

У результаті втрати бюджетними, комунальними підприємствами на отримання пільг зі сплати за землю, оскільки такі пільги ПКУ не встановлені, можливе зростання тарифів на послуги, що надаються суб’єктам господарювання цими підприємствами.

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок земельного податку

 

1

Відсутні надходження до бюджету Добромильської міської  ради. Не виконуються програми: соціальні, економічні, екологічні, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, відсутнє фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцева пожежна охорона тощо

Альтернатива 3

Введення в дію запропонованого акту

 

4

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою при збалансуванні витрат суб’єктів господарювання, громадян і органу місцевого самоврядування. Забезпечується можливість сплачувати плату за землю за обґрунтованими ставками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель; виконання програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального господарства, місцева пожежна охорона тощо.

 

Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію

в рамках проведення аналізу регуляторного впливу*

Категорія впливу

Відповідь

 

1

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

     Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

 

 

1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу пого-дження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

 

4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати.

     Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

 

 

1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги

Ні

2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

 

4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції.

    Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

 

1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання

Ні

2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації.

    Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2. Знижує мобільність споживачів унаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника

Ні

 

3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

*Визначено за консультаціями з місцевими підприємцями, представниками бюджетонаповнюючих підприємств, депутатами, представниками жителів, представниками податкової служби.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

 

Відсутні

За відсутності податкових пільг територіальній громаді Добромильської міської  ради буде завдано значний негативний вплив, оскільки збільшення податкового навантаження на неплатоспроможних власників та користувачів земельних ділянок зумовлює соціальну напругу та ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до  бюджету Добромильської міської  ради

 

 

Цілі прийняття акта можуть бути досягнуті частково

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок земельного податку

Відсутні

Втрати бюджету Добромильської міської    ради

Не досягнуто мети

Альтернатива 3

Введення в дію запропонованого акту

Упорядкування відносин між Добромильської міської  радою та суб’єктами господарювання й громадянами в частині встановлення ставок земельного податку за користування земельними ділянками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель. Прогнозовані надходження до  бюджету міської ради можуть бути використані на фінансування заходів, передбачених  місцевим бюджетом

Розмір плати за землю для всіх категорій землекористувачів не збільшується. Тому, суб’єкти господарювання несуть витрати лише на ознайомлення з вимогами запропонованого регуляторного акта

Сприяє досягненню цілей регулювання, повністю вирішує проблему.

У рейтингу результативності альтернатива на першому місці

 

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Причиною відмови є втрата пільг більшістю громадян, бюджетних, комунальних та неприбуткових організацій. За відсутності податкових пільг територіальній громаді Добромильської міської ради буде завдано значний негативний вплив, оскільки збільшення податкового навантаження на неплатоспроможних власників та користувачів земельних ділянок зумовлює соціальну напругу в територіальній громаді та ставить під загрозу забезпечення стабільних надходжень до бюджету Добромильської міської  ради

Втрата пільг більшістю громадян, бюджетних, комунальних та неприбуткових організацій. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)

Альтернатива 2

Установлення мінімального розміру ставок земельного податку

Причиною відмови є необхідність фінансування інфраструктури, наповнення бюджету Добромильської міської  ради, недоотримання надходжень до місцевого бюджету.

Відсутні кошти в бюджеті Добромильської міської  ради. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)

Альтернатива 3

Введення в дію запропонованого акту

Для досягнення встановлених цілей перевага була надана цій альтернативі, що надасть можливість:

- зменшити податкове навантаження на платників. Кошти можуть бути використані_суб’єктами господарювання для розвитку бізнесу, підвищення матеріально-технічної бази, виплати заробітної плати, створення нових робочих місць;

- сплачувати плату за землю за обґрунтованими ставками з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель;

- отримати заплановані податкові надходження до бюджету Добромильської міської ради- сприяти удосконаленню процедури адміністрування плати за землю та  попередити виникнення конфліктних ситуацій між органами державної фіскальної служби й платниками податку.

На дію регуляторного акта можливий вплив зовнішніх чинників,ухвалення змін та доповнень до чинного законодавства України в цій сфері. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо).

Крім того, на кількості власників земельних ділянок та землекористувачів може відобразитися економічна ситуація в державі

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 3 – встановлення економічно обґрунтованих ставок земельного податку,  що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Добромильської міської  ради.

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

         Основним завданням запропонованого проекту рішення є зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету та упорядкування відносин між органом місцевого самоврядування, органами податкової служби та платниками податку з питань сплати земельного податку. 

Запропоновані механізми регуляторного акту, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

 Прийняття рішення Добромильської міської ради  «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік».

 Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акту.

 -  проведення консультацій з суб'єктами господарювання;

 -   оприлюднення проекту рішення разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень;

 - підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам ст. 4,8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

 - отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України;

 - прийняття рішення «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2026 рік» на пленарному засіданні сесії Добромильської міської  ради;

- оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку;

- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

За результатами проведених розрахунків, прогнозується, що прийняття зазначеного проекту рішення дозволить забезпечити  баланс інтересів суб’єктів господарювання, громадян та органу місцевого самоврядування, а його застосування буде ефективним для вирішення проблеми, зазначеної в розділі І цього АРВ. Запропонований вихід із ситуації, що склалась, відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

    Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування  регулювання не передбачається, видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

    Рішення набуває чинності з початку наступного бюджетного періоду, тобто з 01.01.2025 року та діє протягом року.

    Передбачається, що власники та користувачі земельних ділянок будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно здійснювати плату за землю.

    Землекористувачі несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення зобов'язань з плати за землю у порядку й розмірах, установлених ПКУ. Несплачена сума вважається податковим боргом і підлягає стягненню в примусовому порядку. Відповідно до статті 126 ПКУ за порушення строків сплати платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 10% від погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, – у розмірі 20% від погашеної суми податкового боргу.

    Згідно з підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПКУ після закінчення встановлених строків сплати на суму податкового боргу нараховується пеня.

    Таким чином, власники та користувачі земельних ділянок зацікавлені у виконанні вимог запропонованого проекту рішення.

    Упровадження та виконання вимог регулювання не потребує додаткового забезпечення ресурсами, оскільки податок не є новим.

    На дію регуляторного акта можуть негативно вплинути значні темпи інфляції та економічна криза.

VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта

    Досягнення визначених цілей шляхом виконання вимог нового регуляторного акта принесе вигоди без необхідності залучення додаткових витрат органів місцевого самоврядування.

    До кількісних показників належать: чисельність платників за землю, надходження коштів до бюджету Добромильської міської ради від плати за землю, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку виконанням вимог акта. Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування селищних цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету Добромильської міської ради від плати за землю.

    Для відстеження результативності дії регуляторного акта визначено такі показники:

 

Показник

2024 рік

Кількість платників плати за землю, на яких поширюватиметься регуляторний акт, осіб, у тому числі:

2070

- юридичних осіб

                                 70

- фізичних осіб

                            2000

Рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта

Високий

 

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

    Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту».

- базове відстеження буде проводитися після набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

- повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання ним чинності або набрання чинності більшістю його положень.

    Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися відповідальними за підготовку – відділом архітектури та земельних відносин, відділом правової та кадрової роботи Добромильської міської ради шляхом аналізу статистичних даних щодо чисельності платників податку та надходження коштів до бюджету Добромильської міської ради, наданих   Головним управлінням ДФС у Львівській області розробникам регуляторного акта. Аналіз регуляторного акта розроблений у відповідності до статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами.

 

 

 

       Начальник  фінансового відділу

        Добромильської міської ради                                               Оксана   ГОРОДИСЬКА


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано