Інформація ГУ ДПС у Львівській області
Податковим кодексом передбачено пільги з податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки
В Самбірській ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області інформують, що підпунктом
266.4.1 п. 266.4 ст. 266 Податкового кодексу України передбачено пільги із сплати податку на
нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме: база оподаткування об’єкта/об’єктів
житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника
податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного
перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому
числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Відповідно до п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ сільські, селищні, міські ради встановлюють пільги з
податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній території,
з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або
юридичних осіб, громадських об’єднань, благодійних організацій, релігійних організацій України,
статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для
забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями).
Пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній
території з об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, для фізичних осіб визначаються виходячи з
їх майнового стану та рівня доходів.
Пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній
території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються залежно від майна, яке є об’єктом
оподаткування.
Сільські, селищні, міські ради мають право встановлювати пільги з податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки, що сплачується на відповідній території, з об’єктів нежитлової
нерухомості, що розташовані на території індустріального парку та перебувають у власності
учасників індустріального парку, включеного до Реєстру індустріальних парків. На такі рішення не
поширюється дія п.п. 4.1.9 п. 4.1 та п. 4.5 ст. 4, підпунктів 12.3.3 і 12.3.4 п. 12.3, п.п. 12.4.3 п. 12.4 (у
частині строку прийняття та набрання чинності рішеннями) та п. 12.5 (у частині строку набрання
чинності рішеннями) ст. 12 ПКУ та Закону України від 11 вересня 2003 року № 1160-ІV «Про засади
державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Пільги з податку, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 cт. 266 ПКУ для фізичних осіб
не застосовуються до: об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів
перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266
ПКУ; об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання
доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності) (п.п.
266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ).
Крім того, згідно з п.п. 69.22 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, на
період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого
2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від
24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення
воєнного стану в Україні», по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, у
частині об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок бойових дій,
терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України,
зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням
(відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради,
військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:
1) встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі,
меншому за розмір податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлений
рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об’єктів нерухомого
майна, що сплачується на відповідній території;
2) звільняти від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
До таких рішень сільських, селищних, міських рад, військових адміністрацій або військово-цивільних
адміністрацій та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги п.п. 4.1.9 п.
4.1 та п. 4.5 ст. 4, підпунктів 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 п. 12.3, п.п. 12.4.3 п. 12.4 та п. 12.5 ст. 12 ПКУ та
Закону № 1160, частини четвертої ст. 15 Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ «Про
доступ до публічної інформації» із змінами та доповненнями, Закону України від 01 липня 2014 року
№ 1555-VІІ «Про державну допомогу суб’єктам господарювання» із змінами та доповненнями.
Слід зазначити, що відповідно до абзацу третього п. 12.3 ст. 12 ПКУ рішення органів, зазначених у
частині третій ст. 33 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року № 5403-VI (крім
керівників суб’єктів господарювання), про обов’язкову евакуацію населення є підставою для
обов’язкового прийняття відповідним органом місцевого самоврядування або військовою
адміністрацією чи військово-цивільною адміністрацією (на територіях, де тимчасово не здійснюють
свої повноваження відповідні сільські, селищні, міські ради) в межах територій, щодо яких прийнято
рішення про обов’язкову евакуацію населення, рішень про встановлення податкових пільг зі сплати
плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної
власності) та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичних та юридичних
осіб.
Оподаткування доходів за кордоном: що варто знати українцям?
Якщо ви громадянин України та отримуєте дохід за межами країни, важливо
пам’ятати про свої податкові зобов’язання. Вам необхідно подати декларацію про
отримання доходів та сплатити податки.
Які податки необхідно сплатити?
Будь-який дохід, отриманий за кордоном, підлягає оподаткуванню в Україні. Він
оподатковується за ставками:
- 18 % – податок на доходи фізичних осіб (ПДФО);
- 1,5 % – військовий збір (але тільки для доходів, отриманих до 1 січня 2025 року).
Якщо дохід був отриманий в іноземній валюті, то сума перераховуються в гривню
за офіційним курсом НБУ на день нарахування доходу.
Як уникнути подвійного оподаткування?
Якщо ви вже сплатили податки за кордоном, то в Україні повторно не доведеться
сплачувати податок на доходи. Але важливо, щоб ця країна мала з Україною угоду
про уникнення подвійного оподаткування.
Що потрібно зробити?
- Отримати довідку з податкової іноземної країни про сплачені податки.
- Легалізувати її у тій країні, в якій були сплачені податки (наприклад, через
консульство або органи, до повноважень яких належить легалізація таких
документів).
- Важливо! Зараховується сума сплаченого податку за межами України у сумі, що
не перевищує суму податку, яку потрібно було б сплатити в Україні.
Тобто:
- якщо за кордоном ви сплатили податок у розмірі 100 тис. грн, а в Україні вами
визначено до сплати 80 тис. грн, то податок в Україні не сплачується;
- якщо ж ви сплатили за кордоном 80 тис. грн, а в Україні підлягає сплаті 100 тис.
грн податку, то вам потрібно буде доплатити тільки різницю – 20 тис.
Що робити, якщо документів про сплату податків немає?
- Ви маєте подати заяву до української податкової за місцем реєстрації та
перенести термін подачі декларації до 31 грудня.
Декларування благодійної допомоги
Якщо ви через російську агресію отримали тимчасовий захист за кордоном, то:
- не потрібно подавати декларацію та платити податки, якщо ви отримували
грошову чи гуманітарну допомогу від іноземних урядів або благодійних фондів.
- потрібно подавати декларацію, якщо ви мали інші доходи (наприклад, зарплату
або прибуток від фрілансу), навіть якщо отримували благодійну допомогу.
Як подати декларацію, перебуваючи за кордоном?
- поштою – надсилайте документи з описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до
кінцевого терміну подання.
- електронною поштою – через систему електронного документообігу України.
Детальніше про процес подання декларацій та важливі терміни можна дізнатися за
посиланнями:
Як подати декларацію читайте за посиланням: https://tax.gov.ua/media-
tsentr/novini/866521.html.
Про терміни подання декларації: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/865606.html.
Як отримати податкову знижку: https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/870381.html.
Платникам про особливості зазначення суми ЄСВ у Розрахунку
Яку суму єдиного внеску необхідно зазначати в рядку 3 розд. І Розрахунку, якщо за рахунок
округлень розраховані показники не відповідають підсумковим значенням Додатка Д1 до
Розрахунку?
Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників
податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного
внеску (далі – Розрахунок) та Порядок заповнення та подання податковими агентами
Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників
податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного
внеску (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015
№ 4 із змінами та доповненнями.
Згідно з частиною другою ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір
та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі –
Закон № 2464) обчислення єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування (далі – єдиний внесок) здійснюється роботодавцями на підставі бухгалтерських
та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які
підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону №
2464 нараховується єдиний внесок.
Відповідно до п. 3 розд. ІІ Порядку Розрахунок подається в один із таких способів:
засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України
від 22 травня 2003 року № 851-VІ «Про електронні документи та електронний
документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІ «Про
електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155);
на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації;
надсилається поштою з повідомленням та описом про вкладення, за умови, якщо кількість
рядків у додатках до Розрахунку не перевищує п’яти;
на паперовому носії, якщо кількість рядків у додатках до Розрахунку не перевищує п’яти.
Грошові суми в додатках Розрахунку заповнюються в гривнях з копійками.
При цьому, зазначені суми округлюються до двох десяткових знаків за
загальновстановленими правилами.
Базою нарахування єдиного внеску, зокрема, для роботодавців є суми нарахованої кожній
застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову
заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній
формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР
«Про оплату праці» (частина перша ст. 7 Закону № 2464).
Додаток 1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення)
застрахованим особам» (далі – Додаток Д1) до Розрахунку призначений для щомісячного
формування платниками єдиного внеску щодо кожної застрахованої особи відомостей про
суми нарахованої їй заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) (п. 1 розд. ІV
Порядку).
Згідно з п. 2 розд. ІІІ Порядку рядок 3 «Нараховано єдиного внеску» розд. І Розрахунку – це
сума граф 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3,5, 3,6, що дорівнює сумі відповідних показників графи 20
Додатка Д1 до Розрахунку за звітний період.
Показники рядка 3 розд. І Розрахунку формуються в «автоматичному режимі» за допомогою
спеціалізованого програмного забезпечення шляхом експорту підсумкових значень з Додатка
Д1 до Розрахунку.
При цьому, суми єдиного внеску, які необхідно перераховувати працедавцю, повинні
відповідати сумам, які відображені у рядку 7 розд. І Розрахунку.
У Самбірській ДПІ інформують громадян про порядок заповнення декларації про майновий стан і доходи для повернення податкової знижки на навчання.
Працівники Самбірської ДПІ під час надання адміністративних послуг
роз’яснюють громадянам та суб’єктам господарювання порядок заповнення
декларації про майновий стан і доходи для повернення податкової знижки на
навчання.
Під час роз’яснення особливостей податкового законодавства податківці
наголошують, що для зручності при поданні декларації в «Електронному
кабінеті платника» наявний електронний сервіс «Податкова декларація про
майновий стан і доходи», який надає можливість часткового автоматичного
заповнення декларації. Електронний сервіс «Податкова декларація про
майновий стан і доходи» дозволяє сформувати декларацію та подати її до
контролюючого органу з копіями первинних документів.
Декларацію на отримання знижки за певними видами витрат слід подати за
звітний 2024 рік до 31 грудня 2025 року включно. Крім того, такі витрати
мають бути підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими
документами, зокрема: квитанціями, фіскальними або товарними чеками,
прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів
(робіт/послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх
покупця/отримувача, та копіями договорів за їх наявності, в яких обов'язково
повинна відображатись вартість таких товарів (робіт/послуг) та строк оплати за
них. Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових
документів) надаються разом з декларацією.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не
скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного
податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Про актуальні питання податкового законодавства розповіли платникам у Самбірській ДПІ
Про основні зміни в податковому законодавстві, які набули чинності з 1 січня
2025 року, електронні сервіси ДПС, кампанію декларування розповіла
платникам податків на семінарі начальник Самбірської ДПІ Головного
управління ДПС у Львівській області Михайло Білий.
Зокрема, керівник інспекції розповів про обов’язок ФОП – платників єдиного
податку з 1 січня 2025 року сплачувати військовий збір, а для всіх категорій
ФОП та самозайнятих осіб, незалежно від виду діяльності та отриманого
доходу – єдиний внесок. Також зупинилась на основних змінах, що стосуються
порядку придбання ліцензій на право роздрібної торгівлі підакцизними
товарами та сплати за неї.
Також Михайло Білий нагадав про обов’язок суб’єктів господарювання, які
здійснюють роздрібну торгівлю за готівку застосовувати РРО або ПРРО та
платіжні термінали.
Крім цього, розповів про електронні сервіси ДПС: «Електронний кабінет» та
«Моя податкова». Зокрема зазначив, що за допомогою цих сервісів громадяни
мають можливість подавати податкову звітність, сплачувати податки,
переглянути податкові повідомлення-рішення щодо нарахованих їм майнових
податків, перевірити стан розрахунків з бюджетом, отримати довідку про
джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та
військового збору, подати декларацію про майновий стан і доходи у разі
декларування неоподаткованих торік доходів, та для отримання податкової
знижки.
Наприкінці заходу Михайло Білий ознайомив платників податків з
Національною стратегією доходів та експериментальним проектом щодо
функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-
ризиками) в Державній податковій службі України.
Про декларування доходів, отриманих впродовж 2024 року, інформують громадян у Самбірській ДПІ
У Самбірській ДПІ інформують відвідувачів податкової інспекції, що з 1
січня 2025 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів,
отриманих впродовж 2024 року. Річну податкову декларацію про доходи за
минулий рік зобов’язані заповнити і подати до 1 травня 2025 року громадяни,
які отримали доходи, з яких у 2024 році не сплачено податок на доходи
фізичних осіб.
Відповідно до вимог Податкового кодексу України обов’язковому
декларуванню підлягають:
- доходи, з яких при нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався;
- доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду
власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу
власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);
- спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня
споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня
споріднення;
- доходи від продажу інвестиційних активів;
- іноземні доходи.
Також податківці нагадують громадянам, що для зручності платників та
спрощення процедури декларування доходів, на офіційному вебпорталі ДПС в
«Електронному кабінеті платника», у розділі «ЕК для громадян», працює
електронний сервіс «Декларація про майновий стан і доходи». За допомогою
цього сервісу можна заповнити декларацію та надіслати її до контролюючого
органу в електронному вигляді з копіями первинних документів, зокрема, для
використання права на податкову знижку.
Самбірські податківці проводять тренінги для платників податків
Фахівці Самбірської ДПІ Головного управління ДПС в Львівській області проводять щоденні тренінги для платників податків та громадян, на яких роз’яснюють податкове законодавство.
На черговому тренінгу податківці роз’яснили присутнім порядок декларування громадянами доходів, отриманих у минулому році, особливості сплати майнових податків та мінімального податкового зобов’язання
громадянами, а також сплати військового збору підприємцями – платниками єдиного податку.
Крім того, платників податків ознайомили з сервісами податкової служби «Електронний кабінет» та «Моя податкова». Працівники податкової інспекції також надали практичну допомогу платникам податків щодо встановлення мобільного застосунку «Моя податкова» та заповнення декларації про
майновий стан і доходи.
Податківці зауважили, що за допомогою сервісів податкової служби громадяни мають можливість не тільки подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, але й перевірити стан розрахунків з бюджетом,
переглянути податкові повідомлення-рішення щодо нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно чи земельного податку.
Чи зобов’язані СГ застосовувати РРО або ПРРО при здійсненні розрахунків у
безготівковій формі через установи банку?
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій
та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів,
платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання
готівки для виконання платіжної операції зобов’язані проводити розрахункові
операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані,
опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим
роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через
зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО
(далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних
розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових
операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням
зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).
Пунктом 6 ст. 9 Закону № 265 визначено, що РРО та/або ПРРО та РК не
застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного
податку (фізичними особами – підприємцями), які не застосовують РРО та/або
ПРРО відповідно до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №
2755-VI.
Згідно з п. 3 частини першої ст. 1 Закону України від 30 червня 2021 року №
1591-IX «Про платіжні послуги» із змінами та доповненнями безготівкові
розрахунки – перерахування коштів з рахунків платників на рахунки
отримувачів, а також перерахування надавачами платіжних послуг коштів,
внесених платниками готівкою, на рахунки отримувачів.
Підпунктом 8 п. 6 глави І Інструкції про безготівкові розрахунки в національній
валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління
Національного банку України від 29 липня 2022 року № 163, визначено, що
надавач платіжних послуг – надавач платіжних послуг, у якому відкритий
рахунок платника/отримувача/стягувача для виконання платіжних операцій. До
надавачів платіжних послуг належать банки та небанківські надавачі платіжних
послуг.
Відповідно до п. 12 ст. 9 Закону № 265 РРО та/або ПРРО та РК не
застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з
розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання
товарів, оптова торгівля тощо).
Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій
формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків,
жетонів тощо) застосування РРО або ПРРО є обов’язковим.
При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО
або ПРРО не застосовується.
Яка передбачена відповідальність у разі видачі фіскального чеку, в якому
відсутні обов’язкові реквізити, в тому числі акцизний податок?
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій
формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу
товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з
приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові
операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому
порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО)
або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) із
створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що
підтверджують виконання розрахункових операцій, та надавати особі, яка отримує або повертає
товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких
здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому
порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції,
створений в паперовій та/або електронній формі.
Фізичні особи – підприємці, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками
податку на додану вартість, при продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних
побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного
призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння,
дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або наданні послуг
мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає
споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної
групи чи послуги.
Форма та зміст фіскального касового чека на товари (послуги) (далі – фіскальний чек) та інших
розрахункових документів, надання покупцю яких є обов’язковим, встановлені Положенням про
форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого
наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі –
Положення № 13).
Обов’язкові реквізити фіскального чека визначені п. 2 розд. II Положення № 13. При цьому у
фіскальному чеку зазначаються обов’язкові реквізити, зокрема: назва та адреса господарської
одиниці; назва товару (послуги)/спрощена назва товару (послуги), вартість, літерне позначення
ставки ПДВ; код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених
чинним законодавством); ставки та суми ПДВ та акцизного податку.
Крім того, для суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних
товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (суб’єкти господарювання, що зареєстровані
платниками іншого податку, крім ПДВ), фіскальний чек повинен містити окремим рядком літерне
позначення, розмір ставки такого податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку
товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку (рядок 22). У реквізиті
«Акцизний податок» його назва наводиться згідно з Податковим кодексом України від 02 грудня
2010 року № 2755-VI. За потреби дозволяється використовувати скорочення.
Разом з тим, у разі відсутності в документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також
недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий (п. 3
розд. I Положення № 13).
Пунктом 1 ст. 17 Закону № 265 встановлено, що за порушення вимог Закону № 265 до суб’єктів
господарювання, які здійснюють розрахункові операції, за рішенням відповідних контролюючих
органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
у разі встановлення в ході перевірки факту, зокрема, невидачі (в паперовому вигляді та/або
електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання
розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки (далі – РК) на
окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання:
100 відс. суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та
проведенні азартних ігор з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, – за порушення,
вчинене вперше;
150 відс. суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та
проведенні азартних ігор з порушеннями, встановленими п. 1 ст. 17 Закону № 265, – за кожне
наступне порушення.
Водночас, згідно з п. 15 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265 у період з 01 серпня 2023
року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на
території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про
введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-
ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», до
фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками
податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім підакцизних товарів,
технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів,
виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів,
дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного
каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за проведення розрахункових операцій з
використанням РРО, ПРРО або РК на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг),
непроведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО з фіскальним режимом роботи,
невидачу (у паперовій та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що
підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання РК на окремому
господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання застосовується у таких розмірах:
25 відс. вартості проданих з порушенням, встановленим п. 15 розд. ІІ «Прикінцеві положення»
Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;
50 відс. вартості проданих з порушенням, встановленим п. 15 розд. ІІ «Прикінцеві положення»
Закону № 265, товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.
Разом з тим, відповідно до п. 12 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265 суб’єкти
господарювання звільняються від відповідальності за порушення вимог Закону № 265, вчинені ними
у період з 01 січня 2022 року до 01 жовтня 2023 року, крім відповідальності за порушення порядку
здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів, здійснення діяльності з
купівлі/продажу іноземної валюти, діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор.
Згідно з п. 14 розд. ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 265 починаючи з 01 жовтня 2023 року
суб’єкти господарювання звільняються від відповідальності за вчинені ними порушення вимог
Закону № 265 (крім порушень порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних
товарів), вчинені ними при продажу товарів, наданні послуг на:
тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, - по дату завершення тимчасової
окупації відповідних територій;
територіях активних бойових дій, - по дату завершення бойових дій на відповідних територіях;
територіях можливих бойових дій, - по дату припинення можливості бойових дій на відповідних
територіях.
Дати завершення бойових дій, дати завершення тимчасової окупації, дати припинення можливості
бойових дій визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові
дії або тимчасово окупованих російською федерацією.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською
федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Також, за порушення вимог Закону № 265 посадові особи та працівники торгівлі, громадського
харчування та сфери послуг притягуються контролюючими органами до адміністративної
відповідальності (ст. 26 Закону № 265).
Відповідно до ст. 155 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня
1984 року № 8073-Х із змінами та доповненнями до осіб, які здійснюють розрахункові операції з
порушенням встановленого законом порядку проведення розрахунків, застосовується штраф в
розмірі від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та на посадових осіб – від
п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж
порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від
п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від десяти до
двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У Самбірській ДПІ проводять «гарячі лінії» з актуальних питань оподаткування
У Самбірській ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області податківціпід час сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповідають на актуальні питання платників.
Під час чергової «гарячої лінії» начальник Самбірської ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області Михайло Білий відповідав на актуальні запитання платників податків щодо електронних сервісів податкової служби, отримання картки платника податків на дітей та порядок сплати податку на нерухоме майно та земельного податку.
Посадовець наголосив, що електронні сервіси ДПС «Електронний кабінет» та мобільний застосунок «Моя податкова» дозволяють взаємодіяти з податковою службою дистанційно, без безпосередніх візитів до податкової
служби. Це безкоштовні сервіси, які працюють цілодобово в режимі онлайн. За допомогою цих сервісів авторизовані платники мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з плати за землю чи податку на нерухоме майно,
перевіряти стан розрахунків з бюджетом та отримувати відомості про виплачені доходи в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету чи в застосунку «Моя податкова».
Крім того, Михайло Білий наголосив додзвонювачам, що громадяни України подають документи до податкової інспекції за своєю податковою адресою - місцем проживання, а ті, які тимчасово перебувають за межами
населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання в Україні, до будь-якого органу податкової служби. При поданні документів засобами інформаційно - комунікаційної системи Електронний кабінет; заявник може обрати податковий орган, у якому буде видано картку платника
податків.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)