АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення сесії  Добромильської міської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2025 рік »

Дата: 17.05.2024 09:48
Кількість переглядів: 167

Аналіз регуляторного впливу

до проекту рішення сесії  Добромильської міської ради

«Про встановлення місцевих податків та зборів на 2025 рік »

 

Цей аналіз регуляторного впливу розроблений на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», відповідно до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308, та визначає правові і організаційні засади реалізації проекту рішення сесії Добромильської міської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2025».

Назва регуляторного органу:  Добромильська міська рада.

Назва документа: проект рішення сесії Добромильської міської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на 2025».

Розробник аналізу регуляторного впливу: фінансовий відділ Добромильської міської ради

     1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати

Податковим кодексом України ставки транспортного податку, туристичного збору,  єдиного податку  встановлюються за рішенням органу місцевого самоврядування.

Згідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», повноваження щодо встановлення місцевих податків і зборів відносяться до виключної компетенції сесії ради.

Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом прийняття вказаного рішення – це приведення ставок транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку у відповідність до вимог чинного законодавства України. Розв’язання даної проблеми за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинне законодавство чітко регламентує, що саме органи місцевого самоврядування встановлюють розмір ставок місцевих податків та зборів.

Впровадження даного регулювання є доцільним у зв’язку з тим, що інших альтернатив розв’язання проблеми не існує. Даний регуляторний акт спрямований на досягнення чітко спрямованої мети – приведення ставок місцевих податків та зборів у відповідність до вимог Податкового кодексу України та залучення додаткових коштів до бюджету громади Добромильської міської ради.

 

 2. Визначення цілей регулювання

Метою запропонованого регуляторного акту є:

- створення єдиного механізму справляння транспортного податку, туристичного збору, єдиного  податку;

- збільшення надходжень до загального фонду місцевого бюджету за рахунок перегляду ставок транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку  направлення додаткових коштів на соціальний розвиток громади ;

- відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних зі справлянням транспортного податку, туристичного збору та єдиного податку.

 

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей.

В якості альтернативи для досягнення встановлених цілей пропонується два способи:

- неприйняття даного регуляторного акта (відмова від регулювання).

- встановлення ставок транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку рішенням міської  ради.

Оцінюючи визначені альтернативи слід зазначити, що перша альтернатива не є прийнятною, оскільки вона веде до відмови від поставлених цілей по збільшенню надходжень до місцевого бюджету та фінансування соціально-економічного розвитку громади . У разі не прийняття органом місцевого самоврядування рішення щодо встановлення місцевих податків і зборів, передбачених статтею 10 Податкового кодексу України, такі податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Податковим кодексом України за мінімальними ставками.

Прийняття Добромильською міською радою запропонованого регуляторного акту дасть можливість вирішити визначені проблеми при дотриманні норм чинного законодавства України, в найбільш короткий термін, з найменшими витратами.

 

4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

 

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

 

2

 

Не вирішення існуючої проблеми. Надходжень бюджету не вистачить для реалізації усіх запланованих програм

Альтернатива 2

4

Цілі прийняття регуляторного акта будуть досягнуті повною мірою; прийняття рішення відповідає вимогам чинного законодавства, приводить ставки по місцевим податкам і зборам у відповідність до вимог ПК України

 

Рейтинг

 

 

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

 

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

 

 

Не вибрана за причини недостатнього наповнення місцевого бюджету і, відповідно, реалізації  не всіх бюджетних програм

  •  

 

Альтернатива 2

Ця альтернатива є найбільш привабливою за наступними причинами:

- забезпечує наповнення місцевого бюджету;

- дозволяє реалізувати бюджетні програми та соціальні проекти

Найбільшими зовнішніми ризиками є:

- зміна діючого законодавства

- зниження платоспроможності платників податків;

-  зменшення кількості суб’єктів господарювання;

- політична та економічна ситуація в країні.

Таким чином, для реалізації обрано альтернативу 2 - встановлення економічно обґрунтованих розмірів ставок транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку, щоб суб’єкти господарювання могли сплачувати податок, а бюджет наповнювався.

 

5. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Реалізація запропонованого регулювання здійснюється шляхом впровадження наступних заходів:

  • затвердження розміру ставок транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку  у громаді Добромильської міської ради.
  • забезпечення направлення коштів, отриманих від сплати транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку для розвитку місцевого господарства, соціальної сфери, впровадження місцевих програм.
  • прийняття місцевого нормативного документу, який в рамках чинного законодавства дає можливість удосконалити і зробити прозорим порядок та механізм визначення транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку.
  • невідкладне оприлюднення нового регулювання в засобах масової інформації та/або на офіційному сайті органу місцевого самоврядування з метою громадського обговорення регуляторного акту, та надання зауважень та пропозицій від громадськості.
  • забезпечення прозорості і вільного доступу до інформації щодо визначення розміру ставок транспортного податку, туристичного збору,  єдиного податку.

 

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.

За результатами прийняття зазначеного рішення має бути досягнуто цілей, передбачених у розділі 2 цього Аналізу.

 

Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування

- забезпечення наповнення місцевого бюджету та фінансування соціальних програм громади міста Добромиля

Витрати, пов’язані з розробкою та впровадженням регуляторного акта

Суб'єкти господарювання

- встановлення чіткої процедури визначення ставок транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку;

- передбачуваність дій влади.

Витрати пов'язані із сплатою податку до бюджету

Громада

- додаткові надходження до бюджету, які спрямовуються на розвиток громади.

Витрати пов'язані із сплатою місцевих  податків до бюджету

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акту.

    Відповідно до вимог Податкового кодексу України строк дії даного рішення  1 рік.

 

8. Визначення показників результативності регуляторного акту.

Показниками результативності регуляторного акта є :

1. Розмір надходжень до місцевого бюджету, пов’язаних з дією акта.

2. Кількість об’єктів – платників місцевих податків та зборів, на яких поширюється дія запропонованого акта.

4. Рівень поінформованості платників місцевих податків та зборів.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акту.

Відстеження результативності даного регуляторного акту буде здійснюватись за допомогою аналізу надходжень до місцевого бюджету транспортного податку, туристичного збору, єдиного податку.

Оцінка ефективності запропонованого регуляторного акту буде здійснена за підсумками проведення базового, повторного та періодичного відстеження результативності  регуляторного  акту.

 

 

 

Начальник фінансового

відділу Добромильської міської ради               Оксана  ГОРОДИСЬКА


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано