Інформація ГУ ДПС у Львівській області

Дата: 10.01.2024 15:05
Кількість переглядів: 54

Фото без опису

Актуальні питання щодо особливостей застосування РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг

 

Старосамбірська ДПІ продовжує інформувати платників податків про актуальні питання щодо особливостей застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, у зв’язку з чим повідомляє таке. 

Згідно з пунктом 14 статті 9 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги, у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів. 

Таким чином, суб’єкти господарювання, які не приймають оплату за надані послуги готівкою та/або не здійснюють приймання оплати в безготівковій формі, за допомогою електронних платіжних засобів (платіжних карток), жетонів, талонів, тощо – звільняються від обов’язкового застосування РРО/ПРРО, при прийманні оплати за послуги. 

Звертаємо увагу, що хоча право щодо незастосування РРО/ПРРО, встановлене пунктом 14 статті 9 Закону № 265, і не може бути використане суб’єктом господарювання при продажу товарів, суб’єкт господарювання не втрачає такого права, навіть за умови здійснення торгівлі товарами, у випадку приймання оплати за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів. 

Отже, у випадку здійснення торгівлі одночасно товарами та послугами, за умови приймання оплати саме за послуги, виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, суб’єкти господарювання мають право не застосовувати РРО/ПРРО з урахуванням пункту 14 статті 9 Закону №265. 

Дії платника податків у разі втрати ідентифікаційного номера

 

Старосамбірська ДПІ інформує, що порядок присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків регламентується Положенням, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822.   

При цьому контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків.  У разі втрати документа, що засвідчує реєстрацію в ДРФО, фізичній особі необхідно подати Заяву за ф. №5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання) або до будь-якого контролюючого органу або центру надання адміністративних послуг, пред’явити паспорт, та, у разі необхідності, витяг з реєстру територіальної громади про задеклароване (зареєстроване) місце проживання (перебування) особи.   

Відтак замість втраченого або викраденого документа, після встановлення факту видачі раніше такого документа особі, яка заявила про його втрату або викрадення, контролюючий орган оформляє та видає новий документ.   

В Старосамбірській ДПІ проведено засідання «круглого столу» з платниками податків

 

Днями за участі начальника Старосамбірської ДПІ Віктора Дмитрука відбулося засідання «круглого столу» з платниками податків про актуальні питання податкового законодавства в умовах воєнного стану.

Податківець під час заходу проінформував про новації податкового законодавства, що 01 серпня 2023 року набув чинності Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» та поновлення відповідальності за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

У ході заходу, Неруш Олександр, звернув увагу, що 06 травня 2023 року набув чинності Закон України від 11 квітня 2023 року № 3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно».

Звернув увагу, що у зв’язку із завершенням дії карантину, з 01.07.2023 припинено дію норм Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями  (далі – Кодекс), якими на період дії карантину встановлювалися окремі пільгові режими оподаткування; щодо питання оподаткування виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам (далі - ВПО), питання застосування податкової знижки, у т.ч. ВПО, легалізації трудових відносин та змін до положень Кодексу в частині сплати МПЗ.

З 1 січня можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2023 року

 

Старосамбірська ДПІ інформує, що починаючи з 1 січня 2024 року фізичні особи мають можливість отримати податкову знижку за витратами, здійсненими у 2023 році. 

Для цього до 31 грудня 2024 року включно необхідно подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. 

Звертаємо увагу, право на отримання податкової знижки не переноситься на наступний рік. Тобто, засвідчити свої витрати, аби повернути частину коштів за 2023 рік можна лише до кінця 2024 року.

Право на податкову знижку визначено статтею 166 Податкового кодексу України. 

До податкової знижки можна включити такі витрати: 

частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом; 

пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям; 

суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів освіти для компенсації вартості навчання; 

страхові платежі за договором довгострокового страхування; 

суми витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій; 

суми витрат на оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини; 

суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу; 

суми витрат у вигляді орендної плати (для внутрішньо переміщених осіб); 

суми витрат на лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19; 

суми витрат на придбання акцій, емітентом яких є юридична особа, яка набула статус резидента Дія Сіті. 

Для отримання податкової знижки платник податків подає декларацію до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. 

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено Кодексом, в один із таких способів: 

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; 

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; 

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги». 

Для зручності та допомоги платникам податків при поданні податкової декларації про майновий стан і доходи для отримання податкової знижки Державна податкова служба України розробила відеоролик «Мобільний застосунок «Моя податкова»: подання податкової декларації про майновий стан і доходи (податкова знижка)».  

Розміри Єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування у 2024 році

 

Старосамбірська ДПІ інформує, що з 01.01.2024 розміри Єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування (далі – ЄВ)   такі:  

мінімальний  ЄВ  – 1 562 грн за місяць  (22 %  від  мінімальної  зарплати  7 100 грн.);  

максимальний ЄВ – 23 430 грн за місяць (22 % від 15 мінімальних зарплат).  

З 01.04.2024  розміри ЄВ будуть такими:  

мінімальний ЄВ – 1 760 грн за місяць (22 % від мінімальної зарплати 8 000 грн);  

максимальний ЄВ – 26400 грн за місяць (22 % від 15 мінімальних зарплат).  

Як відбувається листування через Електронний кабінет

 

Старосамбірська ДПІ інформує, що платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».  

Листування контролюючих органів з зазначеними платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, а також з фінансовими агентами у випадках, визначених ПКУ, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет. 

Форми Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет та Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет затверджені наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 зі змінами та доповненнями «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету» (далі - Наказ № 637), а саме: 

«Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет» (J/F1391602); 

«Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет» (J/F1391702). 

Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно: 

1. Увійти до приватної частини Електронного кабінету. 

Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileIDта BankID), за допомогою Дія Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису. 

2. Обрати режим «Введення звітності». 

У панелі інструментів режиму «Введення звітності» натиснути «Створити». 

Обрати рік, місяць у якому формується та подається заява та тип звітності (F(J)13Запити). Зі списку документів обрати форму заяви (F/J1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет); 

Поля регіон та район заповнюються автоматично. 

3. Заповнити форму документа. 

У формі заяви вказати електронну адресу, реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. 

Перевірити наявність та правильність заповнення полів заяви натиснувши «Перевірити». 

Після успішного заповнення «Зберегти заяву». 

4. Підписати та відправити документ до контролюючого органу. 

Підписати документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису та відправити підписану заяву. 

Через певний час користувач отримує: Відповідь № 1 ( Квитанція №1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа), Відповідь № 2 (Квитанція № 2, яка засвідчує факт і час приймання (неприймання) чи реєстрації електронного документа). 

Отриману Квитанцію №2 можна переглянути та завантажити у підрежимі «Вхідні» режиму «Вхідні/вихідні документи». 

Відповідно до п.42.4 ст.42 ПКУ платник податків один раз протягом року може надіслати до контролюючого органу через Електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через Електронний кабінет. Датою завершення листування платника податків через Електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через електронний кабінет. 

З 1 січня 2024 року введено в дію нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи

 

Старосамбірська ДПІ звертає увагу платників податків – фізичних осіб, що з 01.01.2024 вводиться в дію нова форма податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – декларація), у зв’язку із набранням чинності наказу Міністерства фінансів України від 28 серпня 2023 року № 467 «Про затвердження Змін до форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованого в Мінюсті 18 жовтня 2023 року за № 1817/40873.  

Нова форма декларації передбачає виокремлення податкових зобов’язань по податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) при визначенні мінімального податкового зобов’язання (далі – МПЗ) фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – власниками, орендарями, користувачами на інших умовах (у тому числі на умовах емфітевзису) земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь. Водночас звертаємо увагу, що сплата податку при визначенні МПЗ фізичними особами – підприємцями (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) здійснюється за кодом бюджетної класифікації «11010500 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування». 

Крім того, змінився порядок розрахунку суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв’язку із використанням права на податкову знижку за витратами, понесеними відповідно до пункту 166.3 статті 166 розділу IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс), крім витрат, зазначених у підпункті 166.3.10 пункту 166.3 статті 166 розділу IV Кодексу (додаток Ф3 до декларації).  

Порядок і термін реєстрації ПРРО: У Старосамбірській ДПІ інформували платників про роботу реєстраторів

 

Начальник Старосамбірської ДПІ Віктор Дмитрук відповідав на питання платників телефоном «гарячої лінії» – щодо застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій. Найбільш актуальне питання: порядок та термін реєстрації ПРРО.

Зауважимо, відповідно до п. 2 розд. II Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547» зі змінами й доповненнями, під час реєстрації кожному ПРРО фіскальним сервером ДПС автоматично формується та присвоюється фіскальний номер.

Фіскальний номер ПРРО становить унікальний числовий порядковий номер реєстраційного запису в Реєстрі програмних реєстраторів розрахункових операцій, відповідно до алгоритму його формування. Фіскальний номер ПРРО не змінюється у разі перереєстрації ПРРО, внесенні змін у дані про ПРРО і зберігається за ПРРО до дати скасування його реєстрації.

Пунктом 3 розд. II Порядку № 317 встановлено, що для реєстрації ПРРО складається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (далі – реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО) (J/F 1316604) (додаток 1 до Порядку № 317). Реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів подається за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків до фіскального сервера засобами Електронного кабінету (портального рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (API)), або засобами телекомунікацій.

Фіскальним сервером здійснюється автоматизована обробка реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, за результатами якої ПРРО реєструється або формується відмова в реєстрації ПРРО. Про результати обробки реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, суб’єкту господарювання надається або направляється інформація засобами Електронного кабінету або засобами телекомунікацій:

- у день отримання реєстраційної заяви за ф. № 1-ПРРО, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО, надійшла не пізніше 16.00 робочого (операційного дня);

- не пізніше наступного робочого дня, якщо реєстраційна заява за ф. № 1-ПРРО надійшла після 16.00 робочого (операційного дня).

ЗУ №3453: На кого з 1 грудня 2023 року поширюється мораторій на проведення документальних планових перевірок

 

Старосамбірська ДПІ інформує, що Законом України від 09.11.2023 №3453 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо  скасування мораторію на проведення податкових перевірок», який набрав чинності 08 грудня 2023 року, скасовано мораторій на проведення податкових перевірок та змінено підхід до формування  плану-графіка проведення  документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки. 

Водночас відповідно до Закону України № 3453 з 1 грудня 2023 року діє мораторій на:

·     проведення документальних перевірок платників єдиного податку І та ІІ груп - до  1 грудня 2024 року;

·     проведення документальних перевірок платників податків, податковою адресою є тимчасово окуповані території та території активних/можливих бойових дій (крм певних виключень);

·     проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об'єктів оподаткування чи об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, які розташовані на тимчасово окупованих територіях України та територіях активних/можливих бойових дій (крім певних виключень).

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано