Інформує Старосамбірське відділення ДФС у Львівській області

Дата: 07.10.2022 10:48
Кількість переглядів: 276

Фото без опису

 

В яких випадках декларант має право подати нову звітну одноразову (спеціальну) добровільну декларацію

Старосамбірська ДПІ Головного управління ДПС у Львівській  області повідомляє, що відповідно до п.п. 6.3 п. 6 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) у період проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування відповідно до підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ декларант має право уточнити інформацію, зазначену у попередньо поданій одноразовій (спеціальній) добровільній декларації (далі – Декларація), виключно шляхом подання нової Декларації у порядку, визначеному підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ. При цьому попередньо подана Декларація, інформація з якої уточнюється, вважається анульованою. Після завершення періоду проведення одноразового (спеціального) добровільного декларування платник податків має право подати уточнюючий розрахунок до раніше поданої Декларації виключно у випадках, передбачених підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.

Витяг платника єдиного податку першої-третьої груп можна отримати через Електронний кабінет

Чи може ФОП – платник ЄП першої – третьої груп надіслати через Електронний кабінет запит про отримання витягу з реєстру платників ЄП та чи буде роздрукований в паперовому вигляді, отриманий в електронному вигляді, витяг вважатись оригіналом?

Фізична особа – підприємець – платник єдиного податку першої – третьої групи може в меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету створити, підписати та надіслати до відповідного органу ДПС запит про отримання витягу за формою F1302101.

У разі надсилання запиту за формою F1302101 з відміткою «в електронному вигляді» у полі «Спосіб отримання витягу», платник єдиного податку отримує в електронній формі витяг з реєстру платників єдиного податку за формою F1402101 у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету.

При цьому роздрукований електронний витяг в паперовому вигляді не вважається оригіналом.

«Гаряча лінія» в Старосамбірській ДПІ: «Реєстрація та переваги використання ПРРО»

 

Під час чергового сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» за участю  начальника Старосамбірської ДПІ Віктора Дмитрука йшлося про реєстрацію та використання ПРРО.

До вашої уваги запитання, що надійшли на «гарячу лінію» та відповіді на них.

Запитання: Чи необхідно скасовувати апаратний РРО та реєструвати програмний?

 Відповідь: Законодавчо не встановлено обмежень щодо використання суб’єктом господарювання наряду з апаратним програмного РРО.

Суб’єкт господарювання самостійно, виходячи з власних потреб, обирає вид РРО (програмний та/або апаратний) засобами якого має намір здійснювати реєстрацію розрахункових операцій відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

У разі, якщо суб’єкт господарювання приймає рішення використовувати програмний РРО замість апаратного, реєстрацію апаратного РРО необхідно скасувати.

Запитання: Як зареєструвати касира для програмного РРО?

Відповідь: Суб’єкт господарювання може проводити розрахункові операції на ПРРО самостійно або визначати уповноважених осіб (касирів).

Особа може здійснювати розрахункові операції на ПРРО з використанням електронного підпису такої особи/електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО, після внесення даних про сертифікати до Реєстру програмних РРО за умови дійсності відповідного сертифіката відкритого ключа.

Розрахункові операції на ПРРО можуть проводити лише ті особи, сертифікати електронних підписів та/або печаток яких внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.

Дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються ПРРО, вносяться до Реєстру програмних РРО на підставі поданих суб’єктами господарювання в електронній формі повідомлень про надання інформації щодо кваліфікованих/удосконалених сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО за формою № 5-ПРРО.

Електронні форми повідомлень J1391802/F1391802 розміщена за посиланнями:
https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_yur.htm;

https://tax.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms_servis_fiz.htm.

Повідомлення можна подати, використовуючи програмне забезпечення Електронного кабінету, або будь-яке інше програмне забезпечення, наявне у суб’єкта господарювання.

Запитання: Чи працює  програмний РРО, якщо немає інтернету?

Відповідь: Законодавець дозволив на період дії воєнного стану проводити розрахункові операції на ПРРО в режимі офлайн понад строки, що визначені у статті 5 Закону про РРО. У разі тимчасової відсутності мережі «інтернет» платники податків можуть використовувати фіскальні номери з діапазону, сформованого сервером ДПС.

 

Запитання: Що робити, якщо ПРРО не дає змоги закрити зміну?

Відповідь: Якщо по завершенні робочого дня  ПРРО не дає можливості закрити зміну, слід встановити вид несправності, що стався. Можливі два варіанти поломки.

Якщо вийшло з ладу програмне забезпечення, потрібно оновити його версію. Після цього повторити процедуру закриття зміни.

Коли ж причина у несправності пристрою, слід подати Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 2-ПРРО. Після відновлення роботи пристрою потрібно  подати Заяву про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО. У Заяві має бути позначка про відновлення роботи.

Запитання: Яка послідовність дій має бути здійснена СГ для реєстрації ПРРО?

Відповідь: Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО), повинен перебувати на обліку в контролюючому органі. Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись ПРРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями.

 Реєстрація ПРРО здійснюється на підставі Заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F 1316604), що подається у електронній формі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків через Електронний кабінет (портальне рішення для користувачів або програмного інтерфейсу (АРІ)) або засобами телекомунікацій.

Після включення ПРРО до реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій такий ПРРО може використовуватись суб’єктом господарювання.

Про сертифікати електронних підписів та/або печаток, що будуть використовуватись для ПРРО, суб’єкт господарювання повідомляє згідно з Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

Запитання: Умови реєстрації РРО/ПРРО для ФОП, який надає послуги з використанням Інтернет із власної квартири.

Відповідь: У разі, якщо місце проживання фізичної особи-підприємця є місцем, де провадиться підприємницька діяльність, або воно пов’язане із здійсненням підприємницької діяльності, то ФОП відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України має подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, повідомивши про місце проживання як про об’єкт оподаткування, після чого на такий об’єкт може бути зареєстроване РРО та/або ПРРО. 

Керівництво для користувачів вдосконаленого ПРРО від ДПС

Державна податкова служба України інформує, що керівництва користувачів безкоштовного програмного рішення ДПС для версій WEB, Android, iOS та Windows розміщені за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/

Засідання «круглого столу» у Старосамбірській ДПІ

 

Днями в приміщенні Старосамбірської ДПІ відбулося засідання «круглого столу» начальника  Старосамбірської  ДПІ Віктора Дмитрука з платниками податків на тему «Новації податкового законодавства в умовах воєнного стану».

Віктор Дмитрук повідомив про Закон України від 15 серпня 2022 року № 2516-ХІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо звільнення від оподаткування благодійної допомоги, виплаченої на користь членів сімей поранених та загиблих учасників бойових дій під час участі у відсічі збройній агресії та забезпеченні національної безпеки України».

Під час засідання «круглого столу», очільник ДПІ розглянув питання порядку отримання податкової знижки, питання застосування РРО в умовах воєнного стану та основні вимоги щодо Закону України від 30 листопада 2021 року №1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України».

Присутнім нагадав, що триває кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування, під час якої громадяни можуть сплатити податок з неоподаткованих доходів за нижчими ставками. Декларування здійснюється добровільно і лише у разі, якщо особа має активи, які підлягали оподаткуванню та з яких не були сплачені податки (або сплачені не в повному обсязі). Надано роз’яснення хто та що повинен задекларувати, як це зробити, та які ризики для громадян несе в собі добровільне розкриття інформації про власні статки.

Віктор Дмитрук проінформував присутніх, що з моменту набрання чинності з 27 травня 2022 року Закону України від 12 травня 2022 року № 2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» для платників податків – фізичних осіб, у тому числі самозайнятих осіб, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов’язки, поновлюються зобов’язання та відповідальність щодо дотримання термінів подання  податкової звітності, сплати податків та зборів, тощо.

Наприкінці «круглого столу» присутні отримали відповіді на питання.

Нагадуємо! Продовжує роботу Комунікаційна податкова платформа

 

 

 Старосамбірська ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області нагадує платникам, що податкова служба проводить активну роботу з налагодження діалогу з представниками громадськості та бізнес спільнотою.

Тому використовуються різні формати взаємодії, а це – «гарячі» лінії, контакт-центр, відповіді на запити на отримання публічної інформації тощо.

Сьогодні, для оперативного вирішення нагальних питань, створено комунікаційну податкову платформу і на базі ГУ ДПС у Львівській області.

Впевнені, що такий формат спілкування сприятиме ефективній комунікації з профільними бізнес-асоціаціями та об’єднаннями, пришвидшить вирішення актуальних питань та прийняття відповідних управлінських рішень.

Запрошуємо бізнес-спільноту активно користуватися регіональною комунікаційною податковою платформою за наявності нагальних питань.

Електронна адреса для звернень:

lv.ikc@tax.gov.ua. 

Для пришвидшення розгляду звернень рекомендуємо вказувати: назву суб’єкта господарювання (код ЄДРПОУ), адресу, контактний номер телефону, питання по суті.

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано