Інформаційні статті Старосамбірського відділення ДФС у Львівській області

Дата: 22.08.2022 12:17
Кількість переглядів: 842

Фото без опису

 

Закон України № 1914: деякі особливості справляння акцизного податку

 

Старосамбірська ДПІ доводить до відома, що Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» ст. 216 Податкового кодексу України (ПКУ) доповнено п. 216.14, відповідно до якого датою виникнення податкових зобов’язань щодо реалізації тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, відповідно до п. п. 213.1.14 п. 213.1 ст. 213 ПКУ є дата реалізації виробниками та/або імпортерами тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах у роздрібній торгівлі або суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність з оптової та/або роздрібної торгівлі такими виробами.

Крім того ст. 221 доповнено новим п. 221.7.

Так, відповідно до вищезазначеного пункту, акцизний податок з реалізованих тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, відповідно до п. п. 213.1.14 п. 213.1 ст. 213 ПКУ нараховується та сплачується платниками акцизного податку самостійно у разі реалізації ними тютюнових виробів, тютюну та/або промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, у роздрібній торгівлі або суб’єктам господарювання, які здійснюють діяльність з оптової та/або роздрібної торгівлі такими виробами.

Активи, які не можуть бути об’єктами декларування зі збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування

 

Старосамбірська  ДПІ інформує, що відповідно до п. 5 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктами декларування не можуть бути:

а) активи фізичної особи, одержані (набуті) декларантом внаслідок вчинення діяння, що містить ознаки кримінального правопорушення, крім кримінальних правопорушень або інших порушень законодавства, пов’язаних із:

ухиленням від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів);

ухиленням від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування;

порушеннями у сфері валютного законодавства;

порушеннями у сфері захисту економічної конкуренції в частині порушення, передбаченого п. 12 ст. 50 Закону України від 11 січня 2001 року № 2210-III «Про захист економічної конкуренції» із змінами та доповненнями;

б) активи фізичної особи, які належать фізичній особі – резиденту, у тому числі самозайнятій особі, а також фізичним особам, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до ПКУ є чи були платниками податків (далі – Декларант), стосовно якого розпочато досудове розслідування або судове провадження щодо таких активів за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 212, 212 прим. 1, а так само ст. 366 (щодо документів податкової та/або фінансової звітності, митних декларацій, податкових накладних, первинних документів, іншої звітності з податків, зборів (обов’язкових платежів), ст. 367 (якщо кримінальне правопорушення пов’язане з порушенням вимог податкового, митного, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи) Кримінального кодексу України від 05 квітня 2001 року № 2341-III із змінами та доповненнями (далі – ККУ);

в) активи фізичної особи або юридичної особи, які належать Декларанту, стосовно якого відкрито судове провадження у вчиненні будь-якого із кримінальних правопорушень, передбачених ст.ст. 209, 258 прим. 5 і 306, частинами першою і другою ст. 368 прим. 3, частинами першою і другою ст. 368 прим. 4, ст.ст. 368, 368 прим. 5, 369 і 369 прим. 2 ККУ, та/або які підлягають стягненню як необґрунтовані в порядку, встановленому главою 12 розд. III Цивільного процесуального кодексу України від 18 березня 2004 року № 1618-IV із змінами та доповненнями;

г) кошти в національній та іноземній валютах, які на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації перебувають у готівковій формі;

ґ) активи декларанта, які обліковуються (знаходяться) на рахунках фінансових установ та/або розташовані (зареєстровані) на території країни, визнаної державою-агресором згідно із законом, чи мають джерела походження з такої країни.

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Старосамбірській ДПІ

 

Днями старший державний інспектор Старосамбірської ДПІ Іван Білас провів сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» для платників податків щодо податкової знижки.

Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі запитання, що надійшли від платників податків.

 

Питання:  Чи має право на податкову знижку за навчання дитини один з батьків, якщо договір з навчальним закладом укладено одним із батьків, а в документах про сплату зазначено дані іншого із батьків?

Відповідь:  Платник податків може включити фактично здійснені ним витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують надавача послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх отримувача), а також копією договору в якому обов’язково повинно бути відображено заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг (його законного представника), вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги.

При цьому у договорі про навчання повинні бути зазначені прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Питання: Чи має право фізична особа на податкову знижку, якщо роботодавець утримав, але не перерахував податок на доходи фізичних осіб до бюджету?

Відповідь: Для розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб, які підлягають поверненню платнику податку з бюджету у зв’язку з реалізацією ним права на податкову знижку, застосовується сума сплаченого, тобто зарахованого до відповідного бюджету податку на доходи фізичних осіб, а не нарахованого (утриманого) податковим агентом.

Фізична особа не має права на податкову знижку, якщо податковий агент утримав, але не перерахував податок на доходи фізичних осіб до бюджету.

Питання: Чи є обмеження під час оформлення податкової знижки?

Відповідь:  Під час оформлення податкової знижки існують наступні обмеження:

- сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Податкового кодексу України;

- якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (п.п. 166.4.3 Податкового кодексу України).

Кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування триває

 

Старосамбірська  ДПІ нагадує, що триває кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб та продовжиться до 01 вересня 2022 року.

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування доходів є правом, а не обов'язком громадянина. Виключно за власним бажанням особа може задекларувати свої активи, які раніше не були оподатковані.

Одноразова (спеціальна) добровільна декларація (далі – Декларація) подається до Державної податкової служби України безпосередньо платниками через Електронний кабінет.

Після подання платником «Звітної»/«Звітної нової»/«Уточнюючої» Декларації, автоматично відкривається інтегрована картка платника за відповідною територією та в Електронному кабінеті (приватна частина) в розділі «Стан розрахунків з бюджетом» стає доступна інформація з відображенням реквізитів для сплати задекларованих сум збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування (далі – Збір) з можливим використанням однієї із наявних платіжних систем та/або згенерованого QR-коду за кодом платежу 11011100.

При скануванні QR-коду на смартфоні користувача автоматично відкривається мобільний додаток банку зі сформованими реквізитами рахунків для сплати Збору. У разі, якщо платником була змінена адреса відповідно до «Звітної нової» або «Уточнюючої» Декларації, платнику буде направлено повідомлення з оновленими реквізитами для сплати суми Збору.

В Електронному кабінеті забезпечено автоматичне заповнення платіжного доручення на підставі даних платника.

Сплата Збору здійснюється декларантом протягом 30 календарних днів з дати подання Декларації. У разі вибору декларантом у межах одноразового (спеціального) добровільного декларування ставки Збору, що передбачає сплату такого платежу трьома рівними частинами, сплата Збору здійснюється декларантом:

- першого платежу – протягом 30 календарних днів з дати подання Декларації;

- другого платежу – до 1 листопада 2023 року;

- третього платежу – до 1 листопада 2024 року.

До уваги платників податків – запрацювала комунікаційна податкова платформа!

 

Шановні платники податків! В державній податкові службі розпочала роботу комунікаційна податкова платформа.

 

Мета її функціонування – забезпечення нового формату взаємодії з бізнес-спільнотою, громадськістю, та оперативного прийняття управлінських рішень керівництвом ДПС.

 

Головне управління ДПС у Львівській області інформує, що для забезпечення ефективного зворотного зв'язку створено  електронну скриньку комунікаційної податкової платформи -  lv.ikc@tax.gov.ua. 

 

Для підвищення ефективності розгляду зверненнь рекомендуємо вказувати назву суб’єкта господарювання,  (код ЄДРПОУ), ПІБ (РНОКПП) адресу, контактний номер телефону, суть вашого питання. 

Щодо використання юридичною особою РРО та/або ПРРО при торгівлі продукцією власного виробництва

 

Старосамбірська ДПІ роз’яснює, що до продукції власного виробництва відноситься продукція, яка виробляється та реалізується самим підприємством в єдиному технологічному процесі з використанням власної або найманої робочої сили.

Згідно з п. 1 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями реєстратори розрахункових операцій та/або програмні РРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання.

Належне роз’яснення вимог чинного законодавства зменшує кількість його порушень – переконані в Старосамбірській ДПІ

 

У Старосамбірській ДПІ працівники надають кваліфіковані роз’яснення вимог чинного податкового законодавства платникам податків, які відвідують інспекцію.

Платникам розповідають про зміни у податковому законодавстві (Закони №2120-ІХ, №2142-IX, №1914-IX, №1946-ІХ, №2260, №2261 тощо); про порядок застосування РРО/ПРРО, обліку товарних запасів, переваги використання електронних сервісів ДПС; про обов’язок погашення податкового боргу.

В рамках інформаційної кампанії «Виходь на світло!» платників закликають до обов’язкової легалізації найманої праці, забезпечення соціальних гарантій для працівників.

Особливу увагу звертають на обов’язок декларування доходів за 2021 рік та можливість легалізувати доходи за пільговими ставками за допомогою одноразового (спеціального) добровільного декларування.

Старосамбірські податківці проводять активну роз’яснювальну роботу серед платників податків

 

Працівники Старосамбірської ДПІ на постійній основі у випадках відвідування платниками інспекції роз’яснюють їм вимоги чинного податкового законодавства.

Фахівці надали роз’яснення податкового законодавства з питань застосування РРО/ПРРО, обліку товарних запасів, цінової політики, щорічного декларування доходів громадян, погашення податкового боргу, одноразового (спеціального) добровільного декларування, зазначила про переваги використання електронних сервісів ДПС, про обов’язковість легалізації найманої праці, про основні зміни у податковому законодавстві, внесені Законами №2120-ІХ, №2142-IX, №1914-IX, №1946-ІХ, №2260, №2261 тощо.

На разі актуальним є також питання повноти та своєчасної сплати майнових податків, зокрема плати за землю.

Фізичні особи (громадяни) – платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку звернутися до податкового органу за своїм місцем реєстрації у податкових органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку; права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пп. 281.4 і 281.5 ст. 281 ПКУ; розміру ставки земельного податку; нарахованої суми плати за землю. Платник податків, який має у власності декілька земельних ділянок або право на декілька земельних часток (паїв), щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення має право звернутися до податкового органу за своїм місцем реєстрації у податкових органах або за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю) - роз’яснили платникам фахівці.

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано