Інформує Старосамбірське відділення ДФС у Львівській області
Податківці Старосамбірської ДПІ роз’яснюють особливості податкового законодавства під час дії воєнного стану
Нещодавно у Старосамбірській ДПІ податківці провели зустріч з платниками податків щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану.
В ході зустрічі очільник ДПІ Віктор Дмитрук зазначив, що під час воєнного стану у випадках, передбачених законодавством, необхідно застосовувати РРО та ПРРО. Також звернув увагу присутніх на прийнятий Закон №2120, який передбачає відновлення проведення фактичних перевірок, а також обов'язок надати клієнтам можливість розрахунку платіжною картою.
Начальник ДПІ поінформував платників про хід кампанії декларування – 2022 та зазначив, що податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2021 рік можна подати в електронній формі, скориставшись електронним сервісом ДПС Електронний кабінет.
Віктор Дмитрук нагадав, що до 1 вересня 2022 року в Україні триває кампанія одноразового (спеціального) добровільного декларування, під час якої громадяни можуть сплатити податок з неоподаткованих доходів за нижчими ставками.
Також було обговорено питання повноти відображення готівкових операцій, недопущення росту цін на соціально значущі товари, забезпечення можливості проведення розрахунків з використанням електронних платіжних засобів.
Разом з тим податківець звернув увагу на обов’язковість легалізації найманої праці та забезпечення соціальних гарантій для працівників, в тому числі за рахунок виплати заробітної плати в розмірі не менше мінімального рівня заробітної плати працівникам.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Старосамбірській ДПІ
З метою роз’яснення актуальних питань податкового законодавства у Старосамбірській ДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Сплата податкових зобов’язань по податках та зборах; Одноразове (спеціальне) добровільне декларування - база для нарахування збору; Реєстрація та застосування РРО/ПРРО; Необхідність погашення податкового боргу».
На запитання платників відповідав начальник ДПІ Віктор Дмитрук.
Запитання, які надійшли на «гарячу лінію», та відповіді на них:
Що таке одноразове (спеціальне) добровільне декларування?
відповідь:Одноразове (спеціальне) добровільне декларування – це особливий порядок добровільного декларування фізичною особою належних їй активів, розміщених на території України та/або за її межами, якщо такі активи фізичної особи були одержані (набуті) нею за рахунок доходів, що підлягали в момент їх нарахування (отримання) оподаткуванню в Україні та з яких не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори відповідно до вимог законодавства з питань оподаткування та/або міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, та/або які не були задекларовані в порушення податкового та валютного законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом будь-якого з податкових періодів, що мали місце до 1 січня 2021 року[1].
Чи включено до складу активів, які підлягають одноразовому (спеціальному) декларуванню, об'єкти незавершеного будівництва?
відповідь:Так. Для цілей підрозділу 9-4 розділу XX Кодексу до активів у формі нерухомого майна належать також об'єкти незавершеного будівництва, які:
– не прийняті в експлуатацію або право власності на які не зареєстроване в установленому законом порядку, але майнові права на такі об'єкти належать декларанту на праві власності;
– не прийняті в експлуатацію та розташовані на земельних ділянках, що належать декларанту на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або на праві довгострокової оренди або на праві суперфіцію.
Відповідно до глави 34 Цивільного кодексу України суперфіцій – це право користування чужою земельною ділянкою для забудови, окремий вид прав на чужі речі.
Хто може скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням?
відповідь: Скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть наступні категорії декларантів[3]:
– фізичні особи – резиденти, (у тому числі самозайняті особи);
– фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об'єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, за рахунок яких були отримані (набуті) об'єкти декларування, і які відповідно до цього Кодексу є чи були платниками податків. Тут маються на увазі податки, які підлягають сплаті фізичною особою особисто чи через податкового агента із зазначених доходів.
Нагадаємо, що визначення фізичної особи як «резидента» для цілей Кодексу регулює підпункт 14.1.213 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, який передбачає застосування наступного алгоритму аналізу із 7-ми послідовних кроків:
1) Фізична особа визнається резидентом, якщо має місце проживання в Україні. За за загальним правилом – це є основною, достатньою умовою.
2) У разі якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від'їзду) протягом періоду або періодів податкового року.
3) Достатньою (але не виключною) умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім'ї або її реєстрації як суб'єкта підприємницької діяльності.
4) Якщо неможливо визначити резидентський статус фізичної особи, використовуючи попередні кроки алгоритму (з 1-го по 3-й), фізична особа вважається резидентом, якщо вона є громадянином України.
5) Якщо всупереч закону фізична особа – громадянин України має також громадянство іншої країни, то з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб така особа вважається громадянином України, який не має права на залік податків, сплачених за кордоном, передбаченого Кодексом або нормами міжнародних угод України.
6) Якщо фізична особа є особою без громадянства і на неї не поширюються положення для кроків з 1-го по 4-й цього алгоритму, то її статус визначається згідно з нормами міжнародного права.
7) Достатньою підставою для визначення особи резидентом є самостійне визначення нею основного місця проживання на території України у порядку, встановленому Кодексом, або її реєстрація як самозайнятої особи.
Як декларанту розрахувати базу для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування щодо валютних цінностей?
відповідь: Пункт 7 підрозділу 9-4 розділу ХХ Кодексу визначає базу для нарахування збору з одноразового (спеціального) добровільного декларування виходячи із конкретних об’єктів декларування.
Для валютних цінностей (банківські метали, крім тих, що не розміщені на рахунках, національна валюта (гривня) та іноземна валюта, крім коштів у готівковій формі, та права грошової вимоги (у тому числі депозит (вклад), кошти, позичені третім особам за договором позики), оформлені у письмовій формі з юридичною особою або нотаріально посвідчені у разі виникнення права вимоги декларанта до іншої фізичної особи....
....базою для нарахування є грошова вартість відповідного об'єкта декларування або номінальна вартість грошової вимоги, у тому числі за позиками, наданими третім особам[4].
При цьому застосовуються наступні правила:
1) У разі якщо така грошова вартість визначена в іноземній валюті, вартість таких валютних цінностей зазначається у гривні за офіційним курсом національної валюти до відповідного виду валютних цінностей, визначеним Національним банком України станом на дату подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.
2) У разі якщо така грошова вартість визначена у вигляді банківських металів, вартість банківських металів зазначається, виходячи з маси та облікової ціни банківських металів, розрахованої Національним банком України станом на дату подання декларантом одноразової (спеціальної) добровільної декларації[5].
3) Декларант зобов’язаний документально підтвердити грошову вартість таких об’єктів для нарахування збору шляхом додання до одноразової (спеціальної) добровільної декларації засвідчених належним чином копій документів, що підтверджують вартість об’єктів декларування[6].
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)